D 2014

Aktivní výukové prvky v komparaci s tradiční formou výuky na vysokých školách

BARTUŠKA, Ladislav

Basic information

Original name

Aktivní výukové prvky v komparaci s tradiční formou výuky na vysokých školách

Name (in English)

Active learning elements in comparison with the traditional form of teaching at universities

Edition

1. vyd. České Budějovice, Sborník příspěvků z konference : Výstupy z učení, p. 9-15, 7 pp. 2014

Publisher

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-7468-063-2

Keywords (in Czech)

tradiční přednášky; aktivní výukové strategie; interaktivní výuka; Bloomova taxonomie

Keywords in English

traditional lecture; active teaching strategies; interactive lecture; Bloom's taxonomy

Tags

Links

CZ.1.07/2.2.00/28.0115, plan (intention).
Změněno: 19/3/2014 13:59, Jiřina Hřebečková

Abstract

V originále

Příspěvek pojednává o technikách aktivní výuky a jejich užití v klasické přednáškové formě. Příspěvek částečně srovnává výhody zavádění strategií aktivních výukových technik ve Spojených státech amerických, kde byla tato forma výuky přijata za standard, s výukovou formou tradiční přednášky, která je užívána na většině vysokých škol v České republice.

In English

The paper describes the active learning techniques and their use in traditional lectures. The paper compares the benefits of implementing the strategies of active learning techniques in the United States, where it has been accepted as a form of teaching standard, with traditional teaching through lectures, which is used in most high schools in the Czech Republic.