J 2013

Role play and simulation in relation to learning styles

CAHA, Zdeněk a Karim SIDIBE

Základní údaje

Originální název

Role play and simulation in relation to learning styles

Název česky

Rolové hry a simulace ve vztahu ke stylům učení

Autoři

CAHA, Zdeněk (203 Česká republika, garant, domácí) a Karim SIDIBE (203 Česká republika, domácí)

Vydání

AUSPICIA : recenzovaný časopis pro otázky společenských věd, České Budějovice, VŠERS, 2013, 1214-4967

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/75081431:_____/13:00000367

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

rolové hry; simulace; výukové metody; styly učení; bipolarita; NLP

Klíčová slova anglicky

role play; simulation; teaching methods; learning styles; bipolarity; NLP
Změněno: 27. 3. 2014 13:31, Mgr. Václav Karas

Anotace

V originále

The teaching methods of role play and simulation primarily occur in teaching for the purpose to liven up rather dull lessons of varioussubjects. Nevertheless, the use of these methodsis not always compatible to every learning style. Some aspects of these techniques may be questionable for students preferring particular learning styles and may even be inappropriate for certain learners. A detailed analysisreveals a relation between learning styles and the teaching methods of role play and simulation. The issue of learning stylesistheoretically analyzed and particular learning styles are compared with the impacts of role play and simulation on the students participating in the lesson. The paper also indicatesthe most efficient use of the teaching techniquesin teaching ofstudents with diverse learning preferences.

Česky

Výukové metody rolových her a simulací se používají především z toho důvodu, aby oživily často poněkud jednotvárné hodiny různých předmětů. Nicméně jejich použití není vždy vyhovující pro všechny styly učení. Některé aspekty těchto technik mohou činit studentům, jež preferují specifické učební styly, jisté problémy a dokonce mohou být pro tyto studenty i zcela nevhodné. Podrobnější rozbor ukazuje na detailnější vztahy mezi styly učení a výukovými metodami rolových her a simulací.Je teoreticky rozpracována problematika stylů učení a jednotlivé styly učení jsou porovnány s dopady rolových her a simulací na studenty, kteří se zúčastňují výuky. Článek rovněž naznačuje způsoby, jak je možné co nejefektivněji využít výukové techniky pro práci se studenty preferujícími různé styly učení.