D 2013

Moderní pojetí metod ve vyučování cizích jazyků

JAROLÍMOVÁ, Helena

Basic information

Original name

Moderní pojetí metod ve vyučování cizích jazyků

Name (in English)

Modern Perception of Methods in Foreign Languages Teaching

Authors

JAROLÍMOVÁ, Helena

Edition

1. vyd. Gliwice, Language and The Environment : sborník příspěvků, p. 213-219, 7 pp. 2013

Publisher

Gliwicka Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

60200 6.2 Languages and Literature

Country of publisher

Poland

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-83-61401-88-9

Keywords (in Czech)

metody ve výuce cizích jazyků; e-learning; pomůcky

Keywords in English

methods in teaching foreign languages; e-learning; teaching aids

Tags

Změněno: 26/1/2014 09:15, Jiřina Hřebečková

Abstract

V originále

Článek „Moderní pojetí metod ve vyučování cizích jazyků“ obsahuje rozbor používání různých vyučovacích způsobů, které si kladou za cíl přispívat ke zvýšení efektivity ve vyučování. K této problematice výuky byl vybrán z letního semestru 2013 předmět NJP1 (Německý jazyk první, 1. semestr) na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích. V úvodu jsou popsány požadavky na studenta denního a kombinovaného studia, který se zapsal do studia tohoto předmětu. Dále se článek věnuje novému pojetí a metodám a při výuce cizího jazyka. Představuje některé materiály, které se používají k výkladu, procvičování a upevňování nově probírané učební látky a vědomostí. Také se zabývá otázkou způsobu využívání a práce s e – learningovými učebnicemi a jiných podpůrných pomůcek ke zpestření ve vyučování. Obsaženy jsou zároveň i zkušenosti z nového způsobu ověřování znalostí studentů pomocí elektronických testů. V závěrečné části příspěvku jsou shrnuty výsledky schopností a dovedností, které student získal a úspěšnost studenta při absolvování přezkoušení.