D 2013

Benchmarking v zasílatelství

KAMPF, Rudolf, Jaroslav MORKUS and Jiří KOLÁŘ

Basic information

Original name

Benchmarking v zasílatelství

Name (in English)

Benchmarking in forwarding

Authors

KAMPF, Rudolf, Jaroslav MORKUS and Jiří KOLÁŘ

Edition

1. vyd. Brno, Logi 2013 : sborník příspěvků, p. 204-210, 7 pp. 2013

Publisher

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

20104 Transport engineering

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-7468-059-5

Keywords (in Czech)

management; marketing; benchmarking; komodity zboží; tržní prostředí

Keywords in English

management; marketing; benchmarking; commodity stuff; market environment

Tags

Změněno: 23/1/2014 14:14, Jiřina Hřebečková

Abstract

V originále

Článek vysvětluje principy benchmarkingu a jeho uplatnění v zasílatelských firmách. Autoři ozřejmují názor, že mnoho zasílatelských firem v České republice nemá stabilní postavení na trhu, a proto by bylo užitečné pro ně vykonávat benchmarking a učit se tak od firem s podobným působením. V článku je také zmíněn Kodex vedení benchmarkingu a Kodex jednání zasílatele.

In English

The article explains the principle of benchmarking and its applicability for forwarding firms. Author explains the opinion that many forwarding firms in the Czech Republic have not a stable position at the market and thus it would be useful for them to benchmark and teach from the firms of the similar orientation. In the article there is also called the attention to the Codex of benchmarking behavior and the Codex of forwarder behaviour.