KUČERKA, Daniel, Soňa RUSNÁKOVÁ, Roman HRMO, Štefan HUSÁR and Martin PODAŘIL. Didactic means and their use at technical universities. Acta Technologica Dubnicae. Dubnica: Dubnický technologický inštitút v Dubnici nad Váhom, 2013, vol 3, No 2, p. 80-88. ISSN 1338-3965.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Didactic means and their use at technical universities
Name in Czech Didaktické prostředky a jejich využívání na vysokých školách technického zaměření
Authors KUČERKA, Daniel, Soňa RUSNÁKOVÁ, Roman HRMO, Štefan HUSÁR and Martin PODAŘIL.
Edition Acta Technologica Dubnicae, Dubnica, Dubnický technologický inštitút v Dubnici nad Váhom, 2013, 1338-3965.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech) didaktická technika, didaktické prostředky, interaktivní tabule, dataprojektor
Keywords in English didactic equipment; didactic means; interactive whiteboard; slide projector
Tags DPS
Changed by Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 20/1/2014 10:20.
Abstract
The aim of this paper is to introduce the reader into the field of didactic means and their use of educators at universities with technical orientation from the students’ perspective. To check the status of the two selected universities in the Slovak Republic and one university in the Czech Republic, we conducted a research, which was attended by 194 respondents and its results are presented in this paper.
Abstract (in Czech)
Cílem příspěvku je uvést čtenáře do problematiky didaktických prostředků a jejich používání pedagogickými pracovníky na vysokých školách technického zaměření očima žáků. Ke zjištění stavu na vybraných dvou VŠ na Slovensku a jedné VŠ v České republice jsme provedli průzkum, kterého se zúčastnilo 194 respondentů a jeho výsledky uvádíme v tomto příspěvku
PrintDisplayed: 1/5/2024 23:04