D
2013
Pedagogické podněty k výuce obecné angličtiny u studentů vysokých škol v soluvislosti s jejich spirituálně-náboženskou gramotností.
KNĚZ, Miroslav
Basic information
Original name
Pedagogické podněty k výuce obecné angličtiny u studentů vysokých škol v soluvislosti s jejich spirituálně-náboženskou gramotností.
Name (in English)
Educational incentives to general teaching of an english language for university students within the context of their spiritual – religious literacy
Edition
1. vyd. Gliwice, Language and The Environment : sborník příspěvků, p. 345-352, 8 pp. 2013
Publisher
Gliwicka Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Poland
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
psychologický rozvoj; vzdělání; výuka anglického jazyka
Keywords in English
psychological development; sects; education of English language
V originále
Příspěvek se pokusí na základě vybrané literatury nabídnout podněty pro výuku anglického jazyka v oblasti spirituálně - náboženské gramotnosti. Vychází z poznatků vývojové a sociální psychologie. Pro konkrétní příklady je užito reálií religionistiky a psychologie sekt.
In English
This paper tries on the basis of selected literature offer some incentives for English language in the field of teaching of spiritual – religious literacy. It is based on the knowledge of developmental and social psychology. There are used realities of religion and psychology of sects for specific examples.
Displayed: 9/11/2024 02:46