D
2013
Pedagogické podněty k výuce obecné angličtiny u studentů vysokých škol v soluvislosti s jejich spirituálně-náboženskou gramotností.
KNĚZ, Miroslav
Basic information
Original name
Pedagogické podněty k výuce obecné angličtiny u studentů vysokých škol v soluvislosti s jejich spirituálně-náboženskou gramotností.
Name (in English)
Educational incentives to general teaching of an english language for university students within the context of their spiritual – religious literacy
Edition
1. vyd. Gliwice, Language and The Environment : sborník příspěvků, p. 345-352, 8 pp. 2013
Publisher
Gliwicka Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości
Other information
Type of outcome
Proceedings paper
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Poland
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
electronic version available online
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
psychologický rozvoj; vzdělání; výuka anglického jazyka
Keywords in English
psychological development; sects; education of English language
V originále
Příspěvek se pokusí na základě vybrané literatury nabídnout podněty pro výuku anglického jazyka v oblasti spirituálně - náboženské gramotnosti. Vychází z poznatků vývojové a sociální psychologie. Pro konkrétní příklady je užito reálií religionistiky a psychologie sekt.
In English
This paper tries on the basis of selected literature offer some incentives for English language in the field of teaching of spiritual – religious literacy. It is based on the knowledge of developmental and social psychology. There are used realities of religion and psychology of sects for specific examples.
Displayed: 10/3/2025 23:23