D 2013

Pedagogické podněty k výuce obecné angličtiny u studentů vysokých škol v soluvislosti s jejich spirituálně-náboženskou gramotností.

KNĚZ, Miroslav

Basic information

Original name

Pedagogické podněty k výuce obecné angličtiny u studentů vysokých škol v soluvislosti s jejich spirituálně-náboženskou gramotností.

Name (in English)

Educational incentives to general teaching of an english language for university students within the context of their spiritual – religious literacy

Authors

KNĚZ, Miroslav

Edition

1. vyd. Gliwice, Language and The Environment : sborník příspěvků, p. 345-352, 8 pp. 2013

Publisher

Gliwicka Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Poland

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-83-61401-88-9

Keywords (in Czech)

psychologický rozvoj; vzdělání; výuka anglického jazyka

Keywords in English

psychological development; sects; education of English language

Tags

Změněno: 13/12/2013 12:44, Jiřina Hřebečková

Abstract

V originále

Příspěvek se pokusí na základě vybrané literatury nabídnout podněty pro výuku anglického jazyka v oblasti spirituálně - náboženské gramotnosti. Vychází z poznatků vývojové a sociální psychologie. Pro konkrétní příklady je užito reálií religionistiky a psychologie sekt.

In English

This paper tries on the basis of selected literature offer some incentives for English language in the field of teaching of spiritual – religious literacy. It is based on the knowledge of developmental and social psychology. There are used realities of religion and psychology of sects for specific examples.