D
2013
The Symbolism of Birds in the Chosen Poetry of Samuel Taylor Coleridge and William Wordsworth
TRÖSTLOVÁ, Kamila
Basic information
Original name
The Symbolism of Birds in the Chosen Poetry of Samuel Taylor Coleridge and William Wordsworth
Name in Czech
Symbolika ptáků ve vybraných basin Samuela Taylora Coleridge a Williama Wordswortha
Authors
TRÖSTLOVÁ, Kamila
Edition
1. vyd. Gliwice, Language and The Environment : sborník příspěvků, p. 102-107, 6 pp. 2013
Publisher
Gliwicka Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Poland
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
S. T. Coleridge; W. Wordsworth; romantismus; ptáci
Keywords in English
S. T. Coleridge; W. Wordsworth; romanticism; birds
V originále
The article deals with the symbolism of bird images in the chosen poetry of the famous English Romantic poets of the so called Lake School - Samuel Taylor Coleridge and William Wordsworth. Its task is to compare bird images and bird kinds which appear in their poetry. The poems were written at almost same time, by two authors of the same artistic stream, but the symbolism differs a lot. The symbolism of the used bird images may tell a lot about the character of the chosen poems by both authors and their work as such.
In Czech
Článek se zabývá symbolismem ptáků ve vybrané poezii známých anglických romantických básníků takzvané Jezerní školy – Samuela Taylora Coleridge a Williama Wordswortha. Cílem tohoto článku je porovnat ptačí symboliku a druhy ptáků objevujících se v jejich vybrané poezii. Tyto básně byly napsány ve stejnou dobu, dvěma autory stejného uměleckého proudu, ale jejich symbolika se přesto markantně odlišuje. Symbolika použitých ptačích obrazů nám možná napoví mnoho o charakteru vybraných básní i o práci autorů jako takových.
Displayed: 5/11/2024 08:19