2013
			
	    
	
	
    Education and Training for Students of Technical and Vocational Schools towards Sustainable Development
GANGULY, PrabirBasic information
Original name
Education and Training for Students of Technical and Vocational Schools towards Sustainable Development
	Name in Czech
Výchova a vzdělávání studentů na středních odborných školách k udržitelnému rozvoji
	Authors
GANGULY, Prabir
			Edition
 1. vyd. České Budějovice, Udržitelný rozvoj a environmentální výchova ve vzdělávání : sborník příspěvků, p. 38-47, 10 pp. 2013
			Publisher
Vysoká škola evropských a regionálních studií, o.p.s
		Other information
Language
English
		Type of outcome
Proceedings paper
		Field of Study
50300 5.3 Education
		Country of publisher
Czech Republic
		Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
		Publication form
electronic version available online
		Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
			ISBN
978-80-87472-58-3
		Keywords (in Czech)
udržitelný rozvoj; vzdělávání k udržitelnému rozvoji; odborné vzdělávání; udržitelná škola
		Keywords in English
sustainable development; education for sustainable development,;vocational training; sustainable school
		
				
				Changed: 22/10/2013 13:43, Mgr. Václav Karas
				
		Abstract
In Czech
V úvodní části příspěvku je postupně stručně popsána cesta ke vzniku konceptu udržitelného rozvoje až do vyhlášení dekády pro vzdělávání k udržitelnému rozvoji. I když vzdělávání k udržitelnému rozvoji je aplikovatelné pro všechny typy škol, příspěvek je zaměřen na odborné střední školy, neboť produkují nejvíce absolventů pro trh práce, který nyní i v budoucích letech budou požadovat nové dovednosti, jakými jsou např. zelené dovednosti pro zelenou ekonomii a zelené zaměstnání za účelem udržitelné budoucnosti. Příspěvek ve shodě se zahraničními odborníky konstatuje, že efektivní vzdělávání k udržitelnému rozvoj vyžaduje primárně přátelské prostředí na školách. Na základě zahraničních literatur prezentuje sérii úkolů, které je nutno vykonat, pak popíše soubor aktivit (na základě zahraničních zdrojů), jejich úspěšné ukončení by mělo vést k vzniku udržitelnosti škol. Na konci příspěvku je uvedena charakteristiku udržitelné školy dle Národního rámce udržitelných škol ve Velké Británii.