GANGULY, Prabir. Education and Training for Students of Technical and Vocational Schools towards Sustainable Development. Online. In Udržitelný rozvoj a environmentální výchova ve vzdělávání : sborník příspěvků. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií, o.p.s, 2013, p. 38-47. ISBN 978-80-87472-58-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Education and Training for Students of Technical and Vocational Schools towards Sustainable Development
Name in Czech Výchova a vzdělávání studentů na středních odborných školách k udržitelnému rozvoji
Authors GANGULY, Prabir.
Edition 1. vyd. České Budějovice, Udržitelný rozvoj a environmentální výchova ve vzdělávání : sborník příspěvků, p. 38-47, 10 pp. 2013.
Publisher Vysoká škola evropských a regionálních studií, o.p.s
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-80-87472-58-3
Keywords (in Czech) udržitelný rozvoj; vzdělávání k udržitelnému rozvoji; odborné vzdělávání; udržitelná škola
Keywords in English sustainable development; education for sustainable development,;vocational training; sustainable school
Tags EKL, KST6
Changed by Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 22/10/2013 13:43.
Abstract (in Czech)
V úvodní části příspěvku je postupně stručně popsána cesta ke vzniku konceptu udržitelného rozvoje až do vyhlášení dekády pro vzdělávání k udržitelnému rozvoji. I když vzdělávání k udržitelnému rozvoji je aplikovatelné pro všechny typy škol, příspěvek je zaměřen na odborné střední školy, neboť produkují nejvíce absolventů pro trh práce, který nyní i v budoucích letech budou požadovat nové dovednosti, jakými jsou např. zelené dovednosti pro zelenou ekonomii a zelené zaměstnání za účelem udržitelné budoucnosti. Příspěvek ve shodě se zahraničními odborníky konstatuje, že efektivní vzdělávání k udržitelnému rozvoj vyžaduje primárně přátelské prostředí na školách. Na základě zahraničních literatur prezentuje sérii úkolů, které je nutno vykonat, pak popíše soubor aktivit (na základě zahraničních zdrojů), jejich úspěšné ukončení by mělo vést k vzniku udržitelnosti škol. Na konci příspěvku je uvedena charakteristiku udržitelné školy dle Národního rámce udržitelných škol ve Velké Británii.
PrintDisplayed: 8/5/2024 05:27