D 2013

Anglický jazyk první na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích

TRÖSTLOVÁ, Kamila

Basic information

Original name

Anglický jazyk první na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích

Name (in English)

English Language First at the Institute of Technology and Business

Authors

TRÖSTLOVÁ, Kamila

Edition

1. vyd. České Budějovice, Tvůrčí činnost jako proces vnímání, poznání a seberealizace : sborník příspěvků, p. 86 - 93, 8 pp. 2013

Publisher

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

Keywords (in Czech)

anglický jazyk první; zvýšení úrovně znalostí; inovace

Keywords in English

english language first; increase of the knowledge; innovations

Tags

Změněno: 30/10/2013 10:55, Jiřina Hřebečková

Abstract

V originále

Tento článek pojednává o výuce předmětu Anglický jazyk první na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích. První část článku popisuje náplň předmětu a zpřesňuje jednotlivé body jeho obsahu. Další část se věnuje rozsáhlým inovacím, které proběhly během poslední doby v rámci tohoto předmětu. Tyto inovace zahrnují především změnu v podmínkách hodnocení předmětu, zavedení elektronického testování a změnu učebního materiálu. Článek poukazuje na nezbytnost proběhlých inovací z důvodů zvýšení úrovně znalostí studentů.

In English

This article concerns the teaching of the course English language first at the Institute of Technology and Business in České Budějovice. The first part of the article describes the content of the course and specifies its parts. The other part deals with the numerous innovations which were held during the last semesters. These innovations concern mainly the criteria of the course evaluation, the new use of the electronic testing and the change of the study material. The article points out the importance of the changes and innovations in terms of the necessary improvement of student’s language knowledge.