Detailed Information on Publication Record
2013
Anglický jazyk první na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích
TRÖSTLOVÁ, KamilaBasic information
Original name
Anglický jazyk první na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích
Name (in English)
English Language First at the Institute of Technology and Business
Authors
TRÖSTLOVÁ, Kamila
Edition
1. vyd. České Budějovice, Tvůrčí činnost jako proces vnímání, poznání a seberealizace : sborník příspěvků, p. 86 - 93, 8 pp. 2013
Publisher
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
anglický jazyk první; zvýšení úrovně znalostí; inovace
Keywords in English
english language first; increase of the knowledge; innovations
Změněno: 30/10/2013 10:55, Jiřina Hřebečková
V originále
Tento článek pojednává o výuce předmětu Anglický jazyk první na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích. První část článku popisuje náplň předmětu a zpřesňuje jednotlivé body jeho obsahu. Další část se věnuje rozsáhlým inovacím, které proběhly během poslední doby v rámci tohoto předmětu. Tyto inovace zahrnují především změnu v podmínkách hodnocení předmětu, zavedení elektronického testování a změnu učebního materiálu. Článek poukazuje na nezbytnost proběhlých inovací z důvodů zvýšení úrovně znalostí studentů.
In English
This article concerns the teaching of the course English language first at the Institute of Technology and Business in České Budějovice. The first part of the article describes the content of the course and specifies its parts. The other part deals with the numerous innovations which were held during the last semesters. These innovations concern mainly the criteria of the course evaluation, the new use of the electronic testing and the change of the study material. The article points out the importance of the changes and innovations in terms of the necessary improvement of student’s language knowledge.