D 2013

Praktické využití aktivizujících a komplexních metod vyučování

PALMOVÁ, Jana

Basic information

Original name

Praktické využití aktivizujících a komplexních metod vyučování

Name (in English)

Practical usage of activating and complex methods of teaching

Authors

PALMOVÁ, Jana

Edition

1. vyd. České Budějovice, Tvůrčí činnost jako proces vnímání poznání a seberealizace : sborník příspěvků, p. 63 - 70, 8 pp. 2013

Publisher

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

Keywords (in Czech)

metoda; výuka; aktivizující výukové metody; komplexní výukové metody

Keywords in English

method; teaching; activating methods of teaching; complex methods of teaching

Tags

Změněno: 10/9/2013 09:04, Jiřina Hřebečková

Abstract

V originále

Text je zaměřen na praktickou část vyučovacího procesu, konkrétně na využití škály aktivizujících a komplexních metod vyučování ve vzdělávání dospělých. Uvádí strukturovaný přehled vybraných metod, přičemž vychází z kombinovaného pohledu na výukové metody dle publikace "výukové metody" (Maňák 2003) a u metod používaných při výuce podává příklady konkrétních úkolů, pomůcek a zadání vytvořených cíleně pro semináře NJP_1 a NJP_2. Vzhledem k možnostem výuky daných studijních skupin je pozornost zaměřena především na metody aktivizující, metody komplexní jsou uvedeny spíše jako doplňkové, metody klasické pro svou obvyklost zmiňovány nejsou.

In English

The text is focused on practical part of teaching process, concretely on wide range usage of activating and complex methods of teaching adults. It introduces structural abstract of selected methods and is based on combinated concept of teaching methods in accordance with ''teaching methods'' (Maňák 2003) and presents examples of specific tasks, aids and assignments created specially for seminars NJP_1 and NJP2, that are used for teaching. Because of possibilities of teaching introduced study groups, the attention is focused specially on activating methods. The complex methods are rather like additional. The reason of not mentioned classical methods is their commonness.