HRUŠKOVÁ, Lenka. Typologie učitelovy osobnosti (Typology of Teacher’s Personality). Online. In Tvůrčí činnost jako proces vnímání poznání a seberealizace : sborník příspvěků. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2013, p. 38 - 45.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Typologie učitelovy osobnosti
Name (in English) Typology of Teacher’s Personality
Authors HRUŠKOVÁ, Lenka.
Edition 1. vyd. České Budějovice, Tvůrčí činnost jako proces vnímání poznání a seberealizace : sborník příspvěků, p. 38 - 45, 8 pp. 2013.
Publisher Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech) učitel - edukátor; student - edukand; typologie a rysy osobnosti; diagnostické
Keywords in English teacher - educator; student - educatee; typology and personality traits; diagnostic
Tags EKM8
Changed by Changed by: Jiřina Hřebečková, učo 8397. Changed: 10/9/2013 08:59.
Abstract
U každého edukátora, učitele, převládají určité elementy nebo vlastnosti interakce, které se opakují a projevují se s větší či menší pravidelností. Jedná se o tzv. interakční styl učitele. Odlišnosti mezi edukátory jsou ovlivněny jak vnitřními, tak vnějšími činiteli. Vnitřními činiteli jsou především učitelovy osobnostní vlastnosti a rysy, typ edukátora, který se nechá relativně snadno diagnostikovat, subjektivní vyučovací strategie a koncepce. V našem příspěvku se snažíme rozklíčovat některé zásadní prvky těchto vnitřních činitelů, které sehrávají v účinném vyučovacím procesu důležitou roli.
Abstract (in English)
For each educator and teacher, certain elements or characteristics of interaction prevail and they occur repeatedly on more or less regular basis. This can be described as the interactive style of the teacher. Differences between educators are affected by both internal and external factors. Internal factors are mainly teacher’s personality traits and characteristics, a type of educator that is relatively easy to diagnose, subjective teaching strategies and concepts. In our paper we try to decipher some of the essential elements of these internal factors that play an important role in the effective teaching process.
PrintDisplayed: 1/6/2024 22:05