HRUŠKOVÁ, Lenka. Typologie učitelovy osobnosti. Online. In Tvůrčí činnost jako proces vnímání poznání a seberealizace : sborník příspvěků. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2013, s. 38 - 45.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Typologie učitelovy osobnosti
Název anglicky Typology of Teacher’s Personality
Autoři HRUŠKOVÁ, Lenka.
Vydání 1. vyd. České Budějovice, Tvůrčí činnost jako proces vnímání poznání a seberealizace : sborník příspvěků, od s. 38 - 45, 8 s. 2013.
Nakladatel Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky učitel - edukátor; student - edukand; typologie a rysy osobnosti; diagnostické
Klíčová slova anglicky teacher - educator; student - educatee; typology and personality traits; diagnostic
Štítky EKM8
Změnil Změnila: Jiřina Hřebečková, učo 8397. Změněno: 10. 9. 2013 08:59.
Anotace
U každého edukátora, učitele, převládají určité elementy nebo vlastnosti interakce, které se opakují a projevují se s větší či menší pravidelností. Jedná se o tzv. interakční styl učitele. Odlišnosti mezi edukátory jsou ovlivněny jak vnitřními, tak vnějšími činiteli. Vnitřními činiteli jsou především učitelovy osobnostní vlastnosti a rysy, typ edukátora, který se nechá relativně snadno diagnostikovat, subjektivní vyučovací strategie a koncepce. V našem příspěvku se snažíme rozklíčovat některé zásadní prvky těchto vnitřních činitelů, které sehrávají v účinném vyučovacím procesu důležitou roli.
Anotace anglicky
For each educator and teacher, certain elements or characteristics of interaction prevail and they occur repeatedly on more or less regular basis. This can be described as the interactive style of the teacher. Differences between educators are affected by both internal and external factors. Internal factors are mainly teacher’s personality traits and characteristics, a type of educator that is relatively easy to diagnose, subjective teaching strategies and concepts. In our paper we try to decipher some of the essential elements of these internal factors that play an important role in the effective teaching process.
VytisknoutZobrazeno: 18. 5. 2024 07:11