KUČERKA, Daniel, Soňa RUSNÁKOVÁ, Štefan HUSÁR and Monika KUČERKOVÁ. Využívanie didaktickej techniky na hodinách odborných predmetov. (The use of technology in the lessns of vocational subjects.). In Andres Pavel, Vališová Alena a kol. Technické, humanitní, a společenské vědy: Je možné vést v pedagogickém procesu dialog? : sborník příspěvků. 1. vyd. Praha: Masarykův ústav vyšších studií ČVUT v Praze, 2013, 10 pp. ISBN 978-80-01-05287-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Využívanie didaktickej techniky na hodinách odborných predmetov.
Name in Czech Využívání didaktické techniky na hodinách odborných předmětů.
Name (in English) The use of technology in the lessns of vocational subjects.
Authors KUČERKA, Daniel, Soňa RUSNÁKOVÁ, Štefan HUSÁR and Monika KUČERKOVÁ.
Edition 1. vyd. Praha, Technické, humanitní, a společenské vědy: Je možné vést v pedagogickém procesu dialog? : sborník příspěvků, 10 pp. 2013.
Publisher Masarykův ústav vyšších studií ČVUT v Praze
Other information
Original language Slovak
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-80-01-05287-7
Keywords (in Czech) didaktická technika, didaktické prostředky; interaktívní tabule; dataprojektor
Keywords in English teaching techniques; educational resources; interactive whiteboard; projector
Tags DPS
Changed by Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 10/9/2013 10:44.
Abstract
Cieľom príspevku je uviesť čitateľa do problematiky používania didaktickej techniky na hodinách odborných predmetov pedagogickými pracovníkmi na školách očami žiakov. K zisteniu stavu na vybraných štyroch SOŠ v Trnavskom a Bratislavskom kraji na Slovensku a dvoch SOŠ v Jihočeskom kraji sme vykonali prieskum, ktorého sa zúčastnilo 300 respondentov. Prieskum ukázal, že miera využívania didaktickej techniky na hodinách odborných predmetov je porovnateľná vo vyučovaní na SOŠ v Českej republike aj v Slovenskej republike Výsledky nás presvedčili o tom, že učitelia sa zúčastňujú na zmene a zdynamizovaní súčasného systému vzdelávania. Vo všetkých položkách viac ako 60% študentov vyjadrilo súhlasne stanovisko. Ich odpovede sa líšili iba silou ohlasu.
Abstract (in Czech)
Cílem příspěvku je uvést čtenáře do problematiky užívání didaktické techniky na hodinách odborných předmětů pedagogickými pracovníky na školách očima žáků. Ke zjištění stavu na vybraných čtyř SOŠ v Trnavském a Bratislavském kraji na Slovensku a dvou SOŠ v Jihočeský kraj jsme provedli průzkum, kterého se zúčastnilo 300 respondentů. Průzkum ukázal, že míra využívání didaktické techniky na hodinách odborných předmětů je srovnatelná ve vyučování na SOŠ v České republice i v České republice Výsledky nás přesvědčily o tom, že učitelé se účastní změně a zaktivizování současného systému vzdělávání. Ve všech položkách více než 60% studentů vyjádřilo souhlasně stanovisko. Jejich odpovědi se lišily pouze silou ohlasu.
Abstract (in English)
Aim of this paper is to introduce the reader to the problems of the use of teaching techniques to hours of specialized subjects educators at schools through the eyes of students. To check the status of the selected four secondary vocational school in Trnava and Bratislava in Slovakia and two secondary vocational school in South Bohemian Region, we conducted a survey, which was attended by 300 respondents. The survey showed that the rate of use of teaching techniques to hours of vocational subjects is comparable in teaching at secondary vocational schools in the Czech Republic and Slovak Republic Results convince us that the teachers involved in the change and give new impetus to the current education system. In all the items more than 60% of students expressed a favorable opinion. Their responses differed only force response.
PrintDisplayed: 18/5/2024 20:32