NOVOTNÝ, Petr, Jan VÁCHAL a Marek VOCHOZKA. Okružní křižovatka se světelným naváděcím prvkem. 2013.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Okružní křižovatka se světelným naváděcím prvkem
Název anglicky Circular intersections with the light guidance element
Autoři NOVOTNÝ, Petr (203 Česká republika, garant), Jan VÁCHAL (203 Česká republika, domácí) a Marek VOCHOZKA (203 Česká republika, domácí).
Vydání 2013.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Výsledky s právní ochranou
Obor 20104 Transport engineering
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/75081431:_____/13:00000337
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky středový ostrov; světelný naváděcí prvek; zdvojená optická výstraha; snížení rizika dopravních nehod
Klíčová slova anglicky central island; light guiding element; double optical warning; reducing the risk of accidents
Štítky KEM1, riv13
Změnil Změnila: Mgr. Blanka Mikšíková, učo 22534. Změněno: 12. 12. 2017 10:30.
Anotace
Na středovém ostrově je uspořádán světelný naváděcí prvek pro navedení přijíždějících vozidel na kruhový objezd. V naváděcím režimu se výstražné světlo otáčí pomalou rychlostí a navádí řidiče na kruhový objezd podobně, jako světelný prstenec; tj. jde v podstatě o zdvojené optické upozornění na okružní křižovatku. Výhodou okružních křižovatek je zvýšení dopravní bezpečnosti a zlepšení plynulosti provozu. Užitný vzor vznikl v rámci projektu "Technologická platforma silniční doprava", číslo projektu 5.1 SPTP02.040.
Anotace anglicky
On the central island there is a light guiding element for directing approaching vehicles to the circular intersection. In the homing mode, the warning light turns slowly and and guides drivers to the circular intersection, just like light ring; it is basically a double optical warning to draw attention to the circular intersection. The advantage of circular intersections is increasing traffic safety and improving traffic flow. Utility model was created within the project "Technological platform road transport", project No. 5.1 SPTP02.040.
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 17:43