CAHA, Zdeněk. Učitelé a výukový personál v rakouském sektoru Fachhochschulen (Teachers and teaching staff in the austrian Fachhochschulen-sector). Online. In Quaere 2013 : sborník příspěvků. 1. vyd. Hradec Králové: Magnanimitas, 2013, p. 1977-1984. ISBN 978-80-905243-7-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Učitelé a výukový personál v rakouském sektoru Fachhochschulen
Name (in English) Teachers and teaching staff in the austrian Fachhochschulen-sector
Authors CAHA, Zdeněk.
Edition 1. vyd. Hradec Králové, Quaere 2013 : sborník příspěvků, p. 1977-1984, 8 pp. 2013.
Publisher Magnanimitas
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-80-905243-7-8
Keywords (in Czech) učitelé a výzkumný personál; rakouský sektor FH; akademická dráha
Keywords in English teachers and research personnel; the Austrian FH- Sector; academic career
Tags KCJ5
Changed by Changed by: Ing. Eva Simotová, učo 7388. Changed: 11/12/2013 15:07.
Abstract
Následující příspěvek se zabývá akademickou dráhou učitelů a výzkumného personálu v rakouském sektoru Fachhochschulen (dále sektor FH). V popředí stojí mezi jiným složení pedagogického sboru, kvalifikační předpoklady, struktura pedagogického sboru z hlediska typu pracovního poměru a je také představena škála pracovních povinností. Příspěvek také seznamuje s částí výsledků vlastního výzkumného šetření, které bylo realizováno na dvou rakouských institucích.
Abstract (in English)
The following paper deals with teachers academic path and the research staff in the Austrian FH -Sector. It shows the structure of teaching staff, and importantly, their qualifications, their structure in terms of type of employment. Also described are their job duties which are introduced in the contribution. The results of the author’s research on the two Austrian Fachhochschulen in conclusion are presented.
PrintDisplayed: 3/5/2024 00:54