HRUŠKOVÁ, Lenka. Strategie a taktiky vyučování. In Pedagogika pedagogů. 1. vyd. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. s. 127-135. ISBN 978-80-7394-397-4. 2012.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Strategie a taktiky vyučování
Název anglicky Strategies and Tactics in Teaching
Autoři HRUŠKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. České Budějovice, Pedagogika pedagogů, od s. 127-135, 9 s. 2012.
Nakladatel Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/75081431:_____/12:00000325
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN 978-80-7394-397-4
Klíčová slova česky komplexní výuková metoda; strategie; taktika; diverzita; aktivní učení
Klíčová slova anglicky complex teaching method; strategy; tactics; diversity; active learning
Štítky riv13
Změnil Změnil: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Změněno: 3. 4. 2014 13:41.
Anotace
Taktika a strategie jsou dva základní pojmy, které právě průběh vyučování velice ovlivňují a v dnešní didaktice patří mezi nejfrekventovanější pomy. Oba pojmy mají svůj původ ve vojenské oblasti. Postupem času však začaly žít samostatně i v jiných oborech, včetně psychologie, pedagogiky a didaktiky. Termín taktika má užší význam než termín strategie. Strategie jsou chápány jako hierarchicky vyšší procesy, jako sekvence jednání, kterými má být dosažen určitý cíl; často jsou reprezentovány jako flexibilní plány přiměřené dané situaci. Vývoj vyučovacích strategií závisí na teoriích, na přijatých koncepcích vzdělání a na dalších souvislostech a podmínkách.
Anotace anglicky
The processs of teaching is affected by teaching strategies and tactics - the two basic concepts which are today among the most frequent linguodidactic terms. Both concepts have their origins in the military field. Over the time, however, they began to live independently in other disciplines, including psychology, pedagogy and didactics. The term “tactics” is narrower, the term “strategy” is broader. Strategies are seen as hierarchically higher processes such as sequences of negotiations which have a goal to be achieved, often represented as flexible plans appropriate to the situation. The development of teaching strategies depends on theories, on concepts accepted for education and on other contexts and conditions.
VytisknoutZobrazeno: 18. 4. 2024 14:57