GANGULY, Prabir. Development of Moral Reasoning Skills in Engineering Students. In Almanach příspěvků konference Moc moudrosti a moudrost moci, konané 15. 11. 2012 v Českých Budějovicích. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2012, p. 130-135. ISBN 978-80-7468-055-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Development of Moral Reasoning Skills in Engineering Students
Name in Czech Rozvoj dovedností morálního usuzování studentů technických programů
Authors GANGULY, Prabir.
Edition 1. vyd. České Budějovice, Almanach příspěvků konference Moc moudrosti a moudrost moci, konané 15. 11. 2012 v Českých Budějovicích. p. 130-135, 6 pp. 2012.
Publisher Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-80-7468-055-7
Keywords (in Czech) korupce; morální vývoj; dovednosti o morálním usuzovaní; chamtivost; inženýrské etiky
Keywords in English moral development; moral reasoning skills; greed; engineering ethics
Tags DPS
Changed by Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 5/4/2013 11:00.
Abstract
The paper deals with moral reasoning skills. The author believes that greed and low degree of development of moral reasoning skills is at the heart of corruption. Taking the student body of engineering program as target group, he calls for imparting such skills to students as he believes that, such skills will help them to uphold the ethical codex of engineering profession. He recommends surveying and testing the presence of such skills among students and then imparting this set of skills either through appropriate case studies by different teachers in their respective subjects or by introducing a full blown course of ethics or engineering ethics by a multidisciplinary team.
Abstract (in Czech)
Článek se zabývá dovedností morálního usuzování. Autor se domnívá, že chamtivost a nízký stupeň rozvoje této dovednosti je hlavní příčinou korupce. Domnívá se, že rozvoj této dovednosti pomůže studentům inženýrských programů k udržení etického kodexu jejich profese. Zároveň doporučuje kontrolu a testování těchto dovedností mezi studenty a také metodický rozvoj těchto dovedností během studia a to buď prostřednictvím probírání vhodných případových studií v rámci růžných předmětů, nebo zavedením plnohodnotného kurzu etiky nebo inženýrské etiky, vyučovaným multidisciplinární skupinou učitelů.
PrintDisplayed: 18/5/2024 22:36