D 2012

Motivace studentů jako nedílná součást výuky

VYSOKÁ, Jana

Basic information

Original name

Motivace studentů jako nedílná součást výuky

Name (in English)

Motivating students as an integral part of teaching

Authors

VYSOKÁ, Jana

Edition

České Budějovice, Sborník ze semináře na téma „Metodika výuky a hodnocení studentů v terciárním vzdělávání“ (6.6.2012) a „Požadavky praxe“ (5.6.2012) : sborník příspěvků, p. nestránkováno, 8 pp. 2012

Publisher

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-7468-053-3

Keywords (in Czech)

motivace ve výuce matematiky; zábavné úlohy; soutěživost; dotazník

Keywords in English

motivation in mathematics; fun tasks; competitiveness; questionnaire

Tags

KPV1, MAT_1, MAT_2, MAT_3

Links

CZ.1.07/2.2.00/28.0115, plan (intention).
Změněno: 11/2/2013 15:22, Jiřina Hřebečková

Abstract

ORIG EN

V originále

V příspěvku je shrnuto stručné zamyšlení nad rolí a významem motivace ve výuce matematiky a je provedena analýza dotazníku určeného studentům Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích na toto téma. Je zde podtržen význam několika aspektů, které mohou hodnotu motivace pro studenty zesílit, jako například motivace pomocí zábavných úloh, soutěží v rámci semináře, přátelský přístup učitele ke studentům a otevřená komunikace učitele se studenty, význam pochvaly a ohodnocení samotné aktivity studentů a pomoc učitele při zdůvodnění významu a využití probíraných témat. Vyplněné dotazníky sice poukazují na zájem studentů o zpestření výuky, ale běžná realita spíše naznačuje neochotu velké části studentů připravovat se na hodiny průběžně a samostatně. Tím pak snaha učitele o jejich motivaci nepadá na úrodnou půdu, protože studenti nejsou schopni s učitelem spolupracovat a motivující aktivita zcela ztrácí smysl.

In English

This article is dedicated to reflection on the role of student motivation in the study of the mathematics and analysis of students' opinions on this topic.
Displayed: 30/12/2024 23:30