D
2012
Motivace studentů jako nedílná součást výuky
VYSOKÁ, Jana
Basic information
Original name
Motivace studentů jako nedílná součást výuky
Name (in English)
Motivating students as an integral part of teaching
Edition
České Budějovice, Sborník ze semináře na téma „Metodika výuky a hodnocení studentů v terciárním vzdělávání“ (6.6.2012) a „Požadavky praxe“ (5.6.2012) : sborník příspěvků, p. nestránkováno, 8 pp. 2012
Publisher
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
motivace ve výuce matematiky; zábavné úlohy; soutěživost; dotazník
Keywords in English
motivation in mathematics; fun tasks; competitiveness; questionnaire
Links
CZ.1.07/2.2.00/28.0115, plan (intention).
V originále
V příspěvku je shrnuto stručné zamyšlení nad rolí a významem motivace ve výuce matematiky a je provedena analýza dotazníku určeného studentům Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích na toto téma. Je zde podtržen význam několika aspektů, které mohou hodnotu motivace pro studenty zesílit, jako například motivace pomocí zábavných úloh, soutěží v rámci semináře, přátelský přístup učitele ke studentům a otevřená komunikace učitele se studenty, význam pochvaly a ohodnocení samotné aktivity studentů a pomoc učitele při zdůvodnění významu a využití probíraných témat. Vyplněné dotazníky sice poukazují na zájem studentů o zpestření výuky, ale běžná realita spíše naznačuje neochotu velké části studentů připravovat se na hodiny průběžně a samostatně. Tím pak snaha učitele o jejich motivaci nepadá na úrodnou půdu, protože studenti nejsou schopni s učitelem spolupracovat a motivující aktivita zcela ztrácí smysl.
In English
This article is dedicated to reflection on the role of student motivation in the study of the mathematics and analysis of students' opinions on this topic.
Displayed: 29/12/2024 19:06