D 2012

Motivace studentů jako nedílná součást výuky

VYSOKÁ, Jana

Základní údaje

Originální název

Motivace studentů jako nedílná součást výuky

Název anglicky

Motivating students as an integral part of teaching

Autoři

VYSOKÁ, Jana

Vydání

České Budějovice, Sborník ze semináře na téma „Metodika výuky a hodnocení studentů v terciárním vzdělávání“ (6.6.2012) a „Požadavky praxe“ (5.6.2012) : sborník příspěvků, od s. nestránkováno, 8 s. 2012

Nakladatel

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-7468-053-3

Klíčová slova česky

motivace ve výuce matematiky; zábavné úlohy; soutěživost; dotazník

Klíčová slova anglicky

motivation in mathematics; fun tasks; competitiveness; questionnaire

Štítky

Návaznosti

CZ.1.07/2.2.00/28.0115, záměr.
Změněno: 11. 2. 2013 15:22, Jiřina Hřebečková

Anotace

V originále

V příspěvku je shrnuto stručné zamyšlení nad rolí a významem motivace ve výuce matematiky a je provedena analýza dotazníku určeného studentům Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích na toto téma. Je zde podtržen význam několika aspektů, které mohou hodnotu motivace pro studenty zesílit, jako například motivace pomocí zábavných úloh, soutěží v rámci semináře, přátelský přístup učitele ke studentům a otevřená komunikace učitele se studenty, význam pochvaly a ohodnocení samotné aktivity studentů a pomoc učitele při zdůvodnění významu a využití probíraných témat. Vyplněné dotazníky sice poukazují na zájem studentů o zpestření výuky, ale běžná realita spíše naznačuje neochotu velké části studentů připravovat se na hodiny průběžně a samostatně. Tím pak snaha učitele o jejich motivaci nepadá na úrodnou půdu, protože studenti nejsou schopni s učitelem spolupracovat a motivující aktivita zcela ztrácí smysl.

Anglicky

This article is dedicated to reflection on the role of student motivation in the study of the mathematics and analysis of students' opinions on this topic.