2012
Development of tourism and marketing in tourism in the Czech republic
SLABÁ, Marie a Pavel ROUSEKZákladní údaje
Originální název
Development of tourism and marketing in tourism in the Czech republic
Název česky
Vývoj turismu a marketing v oblasti turismu v České republice
Autoři
SLABÁ, Marie a Pavel ROUSEK
Vydání
1.vyd. Zlín, Drive your knowledge be a scientist : 8th International Bata Conference for Ph.D. Students and Young Researchers : sborník příspěvků, od s. nestránkováno, 8 s. 2012
Nakladatel
Tomas Bata University in Zlín : Faculty of Management and Economics
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN
978-80-7454-013-4
Klíčová slova česky
Turismus; kapacita; návštěvnost; devizové příjmy a výdaje; marketing; marketingová komunikace; internet; sociální sítě; mobilní technologie
Klíčová slova anglicky
Tourism; capacity; occupancy; foreign currency expenses and incomes; marketing; marketing communication; internet; social networks; mobile technologies
Štítky
Změněno: 11. 2. 2013 09:41, Mgr. Václav Karas
V originále
This article focuses on the development of tourism in the Czech Republic after global economic crisis in 2007. We can see a negative impact of tourism in lots of indicators. Author focuses mainly on the development of occupancy at collective accommodation establishments, capacity of collective accommodation establishments and foreign currency balance from incoming and outgoing tourism. The author analyzes the number of domestic and foreign guests at collective accommodation in more detail and focuses on the prediction on the basis of coefficient of determination. After the global economic crisis it was necessary to adopt new trends in marketing and marketing communication to attract customers.
Česky
Tento článek se zaměřuje na vývoj turismu v České republice po globální ekonomické krizi v roce 2007. Negativní dopady krize na oblast turismu je možné vidět v celé řadě indikátorů. Autoři se zaměřují zejména na vývoj návštěvnosti v hromadných ubytovacích zařízeních, kapacitu hromadných ubytovacích zařízení a bilanci devizových příjmů a výdajů z příjezdového a výjezdového cestovního ruchu. Autoři detailně analyzují počet domácích a zahraničních hostů v hromadných ubytovacích zařízeních a zaměřujíce na predikci na základě výpočtu koeficientu determinace. Po globální ekonomické krizi bylo nutné přijmout i v oblasti marketingu a marketingové komunikace nové trendy pro oslovení zákazníků v oblasti cestovního ruchu.