D 2012

Ověřování výstupu z učení v předmětech Finanční řízení podniku I a Finanční řízení podniku II

VOCHOZKA, Marek

Basic information

Original name

Ověřování výstupu z učení v předmětech Finanční řízení podniku I a Finanční řízení podniku II

Name (in English)

Verification of the learning outcomes in courses of Financial Management I and Financial Management II

Authors

VOCHOZKA, Marek

Edition

České Budějovice, Sborník ze semináře na téma „Metodika výuky a hodnocení studentů v terciárním vzdělávání“ (6.6.2012) a „Požadavky praxe“ (5.6.2012) : sborník příspěvků, p. nestránkováno, 7 pp. 2012

Publisher

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Other information

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-7468-053-3

Keywords (in Czech)

výstupy z učení; finanční řízení podniku; kompetence; absolvent; vysoká škola

Keywords in English

learning outcomes; financial management; competencies; graduate; high school

Tags

FRI_1, FRI_2, KEM6, MOP

Links

CZ.1.07/2.2.00/28.0115, plan (intention).
Změněno: 11/2/2013 15:23, Jiřina Hřebečková

Abstract

ORIG EN

V originále

Výstupy z učení mají absolventu vzdělávacího programu či oboru a případnému zaměstnavateli absolventa garantovat kompetence, které dotyčný v průběhu svého studia na vysoké škole získá. Bude zřejmé, jakou práci bude moci absolvent vykonávat, jakou bude mít kvalitu realizovaný výstup a s jakou mírou samostatnosti bude absolvent pracovat. Samo o sobě je poměrně těžké definovat kvantifikovatelné výstupy z učení. Nicméně ještě složitější se z řešení realizované projektu Výstupy z učení zdá být ověření získaných kompetencí (znalostí a dovedností) u konkrétních absolventů jednotlivých předmětů či studia jako celku. Předměty finančního řízení podniku tak nejsou výjimkou.

In English

Learning outcomes have graduate training program or field of potential employers and graduate guarantee the competencies in question in the course of their studies at the college receives. It will be obvious what work will be able to graduate to perform, he would be implemented quality output, and with what degree of autonomy will graduate work. That in itself is quite difficult to define quantifiable learning outcomes. However, even more complicated with the solutions implemented by the project outcomes of learning seems to be the verification of acquired competences (knowledge and skills) to specific individual courses or graduate studies as a whole. Courses of financial management are no exception.
Displayed: 22/12/2024 09:00