D 2012

Anglický jazyk první na VŠTE ČB a inovace jeho výstupů z učení

TRÖSTLOVÁ, Kamila

Basic information

Original name

Anglický jazyk první na VŠTE ČB a inovace jeho výstupů z učení

Name (in English)

English Language First at VŠTE and the Inovation of Its Learning Outcomes

Authors

TRÖSTLOVÁ, Kamila

Edition

České Budějovice, Sborník ze semináře na téma „Metodika výuky a hodnocení studentů v terciárním vzdělávání“ (6.6.2012) a „Požadavky praxe“ (5.6.2012) : sborník příspěvků, p. nestránkováno, 7 pp. 2012

Publisher

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-7468-053-3

Keywords (in Czech)

výuka jazyků; anglický jazyk první; výstupy z učení; inovace

Keywords in English

language teaching; English Language First; Learning Outcomes; Innovation

Links

CZ.1.07/2.2.00/28.0115, plan (intention).
Změněno: 14/2/2013 10:06, Jiřina Hřebečková

Abstract

V originále

Článek pojednává o výuce Anglického jazyka prvního na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích. Zabývá se především inovacemi v jeho výuce, které nedávno proběhly a právě probíhají a jejichž impulsem byla hlavně inovace výstupů z učení. Výstupy z učení byly upraveny tak, aby splňovaly požadavky, které jsou kladeny na absolventa profesně zaměřené vysoké školy. V článku jsou uvedeny informace týkající se změn ve výuce, jsou zde popsány jednotlivé inovace, které byly zavedeny. Jedná se tzv. „pretestování“, testování elektronickou formou, změnu a zavedení nového učebního materiálu a jeho stručné představení. Článek poukazuje na důležitosti výuky cizích jazyků a o nutnosti zvyšování jazykových kompetencí studentů, které vede k následnému lepšímu uplatnění absolventů profesně zaměřených vysokých škol na trhu práce.

In English

The article concerns the course called English Language First taught at The Institute of Technology and Business. It concentrates mainly on innovations of the teaching which were recently held and still are in progress at The Institute of Technology and Business. The impulse of these innovations was mainly the need to innovate the learning outcomes. The learning outcomes were adjusted in a way to fulfil the requirements which are placed on a graduate of the professionally focused university. In the article, there is the information concerning the changes of the tuition, the individual changes which were introduced into teaching are described. These changes include so called pretesting, testing in the electronic form, the change of the study material and compulsory literature and the learning outcomes. The article points out the importance of language teaching and the necessity to increase the language competence of the students. The increased language competence then leads to the better chance to get an appropriate job position for the graduates of the professionally focused universities.