D
2012
Využití metod strategického managementu v projektové výuce
STRAKOVÁ, Jarmila and Jan VÁCHAL
Basic information
Original name
Využití metod strategického managementu v projektové výuce
Name (in English)
The use of methods of strategic management in project teaching
Edition
České Budějovice, Sborník ze semináře na téma „Metodika výuky a hodnocení studentů v terciárním vzdělávání“ (6.6.2012) a „Požadavky praxe“ (5.6.2012) : sborník příspěvků, p. nestránkováno, 8 pp. 2012
Publisher
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
strategický management; projektová výuka; přímá forma výuky
Keywords in English
strategic management; project teaching; direct form of teaching
Links
CZ.1.07/2.2.00/28.0115, plan (intention).
V originále
Příspěvek je zaměřen na poznatky z implementace projektové výuky v odborném předmětu Strategický management. V první části příspěvku je provedena stručná charakteristika projektové výuky z hlediska obsahu, formy i vlastního pedagogického procesu, v druhé části jsou uvedeny zkušenosti při jejím vlastním zabezpečení. Specifikovány jsou přednosti i rizika u této progresivní výukové metody, kodifikovány jsou základní předpoklady při jejím uplatňování, jak z hlediska organizačního, tak i materiálního zabezpečení. V závěru příspěvku je provedena komparace klasické přímé výuky studentů s projektovou výukou.
In English
Paper is focused on findings from the implementation of project teaching in specialized subject Strategic Management. In the first part of the article is a brief description of the project method in terms of content, form and the pedagogical process, in the second part is described the experience in its arranging. The advantages and risks in this progressive teaching methods are specified, the basic assumptions in its applying are codified in both terms of organization and material arrangement. In the conclusion, the comparison of traditional direct teaching of students with project based learning is made.
Displayed: 19/11/2024 00:47