D 2012

Využití metod strategického managementu v projektové výuce

STRAKOVÁ, Jarmila and Jan VÁCHAL

Basic information

Original name

Využití metod strategického managementu v projektové výuce

Name (in English)

The use of methods of strategic management in project teaching

Authors

STRAKOVÁ, Jarmila and Jan VÁCHAL

Edition

České Budějovice, Sborník ze semináře na téma „Metodika výuky a hodnocení studentů v terciárním vzdělávání“ (6.6.2012) a „Požadavky praxe“ (5.6.2012) : sborník příspěvků, p. nestránkováno, 8 pp. 2012

Publisher

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-7468-053-3

Keywords (in Czech)

strategický management; projektová výuka; přímá forma výuky

Keywords in English

strategic management; project teaching; direct form of teaching

Tags

KEM2, STM

Links

CZ.1.07/2.2.00/28.0115, plan (intention).
Změněno: 11/2/2013 15:40, Jiřina Hřebečková

Abstract

ORIG EN

V originále

Příspěvek je zaměřen na poznatky z implementace projektové výuky v odborném předmětu Strategický management. V první části příspěvku je provedena stručná charakteristika projektové výuky z hlediska obsahu, formy i vlastního pedagogického procesu, v druhé části jsou uvedeny zkušenosti při jejím vlastním zabezpečení. Specifikovány jsou přednosti i rizika u této progresivní výukové metody, kodifikovány jsou základní předpoklady při jejím uplatňování, jak z hlediska organizačního, tak i materiálního zabezpečení. V závěru příspěvku je provedena komparace klasické přímé výuky studentů s projektovou výukou.

In English

Paper is focused on findings from the implementation of project teaching in specialized subject Strategic Management. In the first part of the article is a brief description of the project method in terms of content, form and the pedagogical process, in the second part is described the experience in its arranging. The advantages and risks in this progressive teaching methods are specified, the basic assumptions in its applying are codified in both terms of organization and material arrangement. In the conclusion, the comparison of traditional direct teaching of students with project based learning is made.
Displayed: 27/12/2024 11:30