D 2012

Stanovení výukových metod pro laboratorní cvičení z předmětu Stavební hmoty I, reflektující na výsledky průzkumu znalostí studentů prvního ročníku VŠTE

PEČMAN, Jan

Základní údaje

Originální název

Stanovení výukových metod pro laboratorní cvičení z předmětu Stavební hmoty I, reflektující na výsledky průzkumu znalostí studentů prvního ročníku VŠTE

Název anglicky

Determination of learning methods for laboratory exercises of subject matter Building materials I, reflecting on the results of a survey of students' knowledge in the first semester

Autoři

Vydání

České Budějovice, Sborník ze semináře na téma „Metodika výuky a hodnocení studentů v terciárním vzdělávání“ (6.6.2012) a „Požadavky praxe“ (5.6.2012) : sborník příspěvků, od s. nestránkováno, 7 s. 2012

Nakladatel

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-7468-053-3

Klíčová slova česky

stavebnictví; fyzika; stavební hmoty

Klíčová slova anglicky

construction; physics; building materials

Štítky

Návaznosti

CZ.1.07/2.2.00/28.0115, záměr.
Změněno: 14. 2. 2013 10:24, Jiřina Hřebečková

Anotace

V originále

Příspěvek se věnuje problematice výuky studentů prvního ročníku. Autor příspěvku provedl mezi studenty drobný průzkum znalostí fyzikálních vlastností stavebních hmot. Identifikoval značnou heterogenitu v jejich znalostech. Autor na tyto výsledky reflektoval návrhem alternativních výukových metod, do kterých se pokouší začlenit také motivaci studentů k prohloubení zájmu nejen o předmět Stavební hmoty I, ale také o celý obor stavebnictví. Cílem článku je publikování této činnosti k dalšímu posuzování a diskusím.

Anglicky

This article deals with the problem of teaching first-year students. Author of the paper made a small survey among students knowledge of physical properties of building materials. He identified considerable heterogenity in their knowledge. Author on these results reflects by using of alternative teaching methods, in which attempts to integrate the motivation of students to deepen the interest not only of the subject Building materials I, but also the entire in construction industry. The aim of this article is to publish activities to further assessment and discussions.