Detailed Information on Publication Record
2012
Stanovení výukových metod pro laboratorní cvičení z předmětu Stavební hmoty I, reflektující na výsledky průzkumu znalostí studentů prvního ročníku VŠTE
PEČMAN, JanBasic information
Original name
Stanovení výukových metod pro laboratorní cvičení z předmětu Stavební hmoty I, reflektující na výsledky průzkumu znalostí studentů prvního ročníku VŠTE
Name (in English)
Determination of learning methods for laboratory exercises of subject matter Building materials I, reflecting on the results of a survey of students' knowledge in the first semester
Authors
PEČMAN, Jan
Edition
České Budějovice, Sborník ze semináře na téma „Metodika výuky a hodnocení studentů v terciárním vzdělávání“ (6.6.2012) a „Požadavky praxe“ (5.6.2012) : sborník příspěvků, p. nestránkováno, 7 pp. 2012
Publisher
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-80-7468-053-3
Keywords (in Czech)
stavebnictví; fyzika; stavební hmoty
Keywords in English
construction; physics; building materials
Links
CZ.1.07/2.2.00/28.0115, plan (intention).
Změněno: 14/2/2013 10:24, Jiřina Hřebečková
V originále
Příspěvek se věnuje problematice výuky studentů prvního ročníku. Autor příspěvku provedl mezi studenty drobný průzkum znalostí fyzikálních vlastností stavebních hmot. Identifikoval značnou heterogenitu v jejich znalostech. Autor na tyto výsledky reflektoval návrhem alternativních výukových metod, do kterých se pokouší začlenit také motivaci studentů k prohloubení zájmu nejen o předmět Stavební hmoty I, ale také o celý obor stavebnictví. Cílem článku je publikování této činnosti k dalšímu posuzování a diskusím.
In English
This article deals with the problem of teaching first-year students. Author of the paper made a small survey among students knowledge of physical properties of building materials. He identified considerable heterogenity in their knowledge. Author on these results reflects by using of alternative teaching methods, in which attempts to integrate the motivation of students to deepen the interest not only of the subject Building materials I, but also the entire in construction industry. The aim of this article is to publish activities to further assessment and discussions.