D 2012

Stanovení výukových metod pro laboratorní cvičení z předmětu Stavební hmoty I, reflektující na výsledky průzkumu znalostí studentů prvního ročníku VŠTE

PEČMAN, Jan

Basic information

Original name

Stanovení výukových metod pro laboratorní cvičení z předmětu Stavební hmoty I, reflektující na výsledky průzkumu znalostí studentů prvního ročníku VŠTE

Name (in English)

Determination of learning methods for laboratory exercises of subject matter Building materials I, reflecting on the results of a survey of students' knowledge in the first semester

Authors

Edition

České Budějovice, Sborník ze semináře na téma „Metodika výuky a hodnocení studentů v terciárním vzdělávání“ (6.6.2012) a „Požadavky praxe“ (5.6.2012) : sborník příspěvků, p. nestránkováno, 7 pp. 2012

Publisher

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-7468-053-3

Keywords (in Czech)

stavebnictví; fyzika; stavební hmoty

Keywords in English

construction; physics; building materials

Tags

Links

CZ.1.07/2.2.00/28.0115, plan (intention).
Změněno: 14/2/2013 10:24, Jiřina Hřebečková

Abstract

V originále

Příspěvek se věnuje problematice výuky studentů prvního ročníku. Autor příspěvku provedl mezi studenty drobný průzkum znalostí fyzikálních vlastností stavebních hmot. Identifikoval značnou heterogenitu v jejich znalostech. Autor na tyto výsledky reflektoval návrhem alternativních výukových metod, do kterých se pokouší začlenit také motivaci studentů k prohloubení zájmu nejen o předmět Stavební hmoty I, ale také o celý obor stavebnictví. Cílem článku je publikování této činnosti k dalšímu posuzování a diskusím.

In English

This article deals with the problem of teaching first-year students. Author of the paper made a small survey among students knowledge of physical properties of building materials. He identified considerable heterogenity in their knowledge. Author on these results reflects by using of alternative teaching methods, in which attempts to integrate the motivation of students to deepen the interest not only of the subject Building materials I, but also the entire in construction industry. The aim of this article is to publish activities to further assessment and discussions.