D 2012

Metodika hodnocení výstupů z učení účetních předmětů

PADRTOVÁ, Marie

Basic information

Original name

Metodika hodnocení výstupů z učení účetních předmětů

Name (in English)

Methodology for evaluation of learning outcomes of accounting subjects

Authors

PADRTOVÁ, Marie

Edition

České Budějovice, Sborník ze semináře na téma „Metodika výuky a hodnocení studentů v terciárním vzdělávání“ (6.6.2012) a „Požadavky praxe“ (5.6.2012) : sborník příspěvků, p. nestránkováno, 12 pp. 2012

Publisher

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-7468-053-3

Keywords (in Czech)

výstupy z učení; účetnictví; úloha; didaktický test; hodnocení

Keywords in English

learning outputs; accounting; exercise; didactic test; evaluation

Tags

Links

CZ.1.07/2.2.00/28.0115, plan (intention).
Změněno: 11/2/2013 15:15, Jiřina Hřebečková

Abstract

V originále

V oblasti terciárního vzdělávání dochází k reformám, které jsou zaměřeny na stanovení výstupů z učení. To má sloužit jako nástroj pro zajišťování kvality terciárního vzdělávání vymezením úrovně prokazovaných znalostí, dovedností a způsobilostí absolventů. Neméně významné je nastavenou úroveň znalostí, dovedností a způsobilostí správně ověřit. Tento článek se proto zaměřuje na hodnocení výstupů z učení. Konkrétně na hodnocení výstupů z učení účetních předmětů vyučovaných na VŠTE. Stanovená metoda hodnocení je sestavena na základě tří základních účetních předmětů vyučovaných na VŠTE, konkrétně Účetnictví I, Účetnictví II a Účetnictví III. Metodika hodnocení vychází ze specifických potřeb těchto předmětů a skládá se z didaktického testu v rozsahu 25 otázek, z nichž 1/3 ověřuje získané znalosti a 2/3 jsou zaměřené na získané dovednosti studentů. Druhou částí hodnocení účetních předmětů je vypracování případové studie či seminární práce. Tato část hodnocení je zaměřena na ověření oborových dovedností a obecné způsobilosti studenta. Obě části hodnocení jsou úzce navázány na stanovené výstupy z učení. Zvolená metoda je následně aplikována na základní účetní předměty.