Detailed Information on Publication Record
2012
Využití interních grantů jako motivačního prvku pro studenty k intenzivnějšímu propojení teoretické výuky s praxí
MARŠÍK, MartinBasic information
Original name
Využití interních grantů jako motivačního prvku pro studenty k intenzivnějšímu propojení teoretické výuky s praxí
Name (in English)
Use of internal grant programmes as a motivation for students to connect theoretical education with practice more intensively
Authors
MARŠÍK, Martin
Edition
České Budějovice, Sborník ze semináře na téma „Metodika výuky a hodnocení studentů v terciárním vzdělávání“ (6.6.2012) a „Požadavky praxe“ (5.6.2012) : sborník příspěvků, p. nestránkováno, 6 pp. 2012
Publisher
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-80-7468-053-3
Keywords (in Czech)
motivace; student; interní grant; reálný výzkum
Keywords in English
motivation; student; internal grant programme; research
Links
CZ.1.07/2.2.00/28.0115, plan (intention).
Změněno: 11/2/2013 15:37, Jiřina Hřebečková
V originále
V článku jsou rozebrány motivační prvky, které působí na studenty vysokých škol. Zvláštní důraz je kladen na využití interních grantů, které umožňují aktivní zapojení studentů do vědecké činnosti. Tato spolupráce je užitečná jednak pro řešitele interního grantu (většinou pedagoga), tak i pro studenta. Toto propojení umožní studentovi aplikovat získané teoretické znalosti v reálném výzkumu. Přínos pro studenta je tedy jiný než při jeho klasickém zapojení do výrobního procesu v podnicích, kde studenti získávají zkušenosti v rámci tzv. praxe.
In English
The paper discusses motivation that influences university students. It focuses on using internal grant programmes that enable active participation of students in scientific research. Such participation is useful for both a researcher (usually a teacher) and a student. It enables students to apply their knowledge of theory in real research. The benefit for students is different than in case of participation in the production process in companies where students are trained as a part of their practical training process.