D 2012

Využití interních grantů jako motivačního prvku pro studenty k intenzivnějšímu propojení teoretické výuky s praxí

MARŠÍK, Martin

Basic information

Original name

Využití interních grantů jako motivačního prvku pro studenty k intenzivnějšímu propojení teoretické výuky s praxí

Name (in English)

Use of internal grant programmes as a motivation for students to connect theoretical education with practice more intensively

Authors

MARŠÍK, Martin

Edition

České Budějovice, Sborník ze semináře na téma „Metodika výuky a hodnocení studentů v terciárním vzdělávání“ (6.6.2012) a „Požadavky praxe“ (5.6.2012) : sborník příspěvků, p. nestránkováno, 6 pp. 2012

Publisher

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-7468-053-3

Keywords (in Czech)

motivace; student; interní grant; reálný výzkum

Keywords in English

motivation; student; internal grant programme; research

Tags

Links

CZ.1.07/2.2.00/28.0115, plan (intention).
Změněno: 11/2/2013 15:37, Jiřina Hřebečková

Abstract

V originále

V článku jsou rozebrány motivační prvky, které působí na studenty vysokých škol. Zvláštní důraz je kladen na využití interních grantů, které umožňují aktivní zapojení studentů do vědecké činnosti. Tato spolupráce je užitečná jednak pro řešitele interního grantu (většinou pedagoga), tak i pro studenta. Toto propojení umožní studentovi aplikovat získané teoretické znalosti v reálném výzkumu. Přínos pro studenta je tedy jiný než při jeho klasickém zapojení do výrobního procesu v podnicích, kde studenti získávají zkušenosti v rámci tzv. praxe.

In English

The paper discusses motivation that influences university students. It focuses on using internal grant programmes that enable active participation of students in scientific research. Such participation is useful for both a researcher (usually a teacher) and a student. It enables students to apply their knowledge of theory in real research. The benefit for students is different than in case of participation in the production process in companies where students are trained as a part of their practical training process.