D 2012

Psychologický pohled na výuku humanitních předmětů v bakalářském programu na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích

MAJEROVÁ, Petra

Basic information

Original name

Psychologický pohled na výuku humanitních předmětů v bakalářském programu na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích

Name (in English)

Psychological perspective on teaching humanities in an undergraduate program at the University of Technology and Business in České Budějovice

Authors

MAJEROVÁ, Petra

Edition

České Budějovice, Sborník ze semináře na téma „Metodika výuky a hodnocení studentů v terciárním vzdělávání“ (6.6.2012) a „Požadavky praxe“ (5.6.2012) : sborník příspěvků, p. nestránkováno, 10 pp. 2012

Publisher

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-7468-053-3

Keywords (in Czech)

výuka; seminář; metody hodnocení; humanitní předmět; sociální komunikace; psychologie

Keywords in English

teaching; seminar; evaluation methods; humanities; social communication; psychology

Tags

Links

CZ.1.07/2.2.00/28.0115, plan (intention).
Změněno: 11/2/2013 15:29, Jiřina Hřebečková

Abstract

V originále

Humanitně orientované předměty jako Sociální komunikace a Psychologie a sociologie pro ekonomické obory a Komunikační dovednosti pro technické obory jsou volitelnými předměty doporučovanými studijními plány pro druhý ročník, konkrétně třetí a čtvrtý semestr, v rámci bakalářských programů Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích. Organizační formou výuky je seminář a v případě Psychologie a sociologie se jedná navíc o souběžný cyklus přednášek. Cílem předmětů je celkový rozvoj osobnosti studentů, osvojení, procvičení a zdokonalení sociálně komunikačních dovedností a získání základního povědomí o psychologicko-sociologických souvislostech lidského chování a jednání v nejrůznějších situacích vyplývajících z běžné pracovní i osobní interakce. Hlavními metodami hodnocení jsou aktivní účast, písemný projev s náležitými parametry a absolvování testu.

In English

Humanities-oriented subjects like Social Communication and Psychology and Sociology for the economic section and Communication Skills section is for technical elective courses for students of the second year, namely the third and fourth semester, the undergraduate programs of the University of Technology and Business in České Budějovice. Organizational form of teaching is the seminar and in the case of Psychology and sociology is also a parallel series of lectures. The aim is overall development of the student's personality, learning, practicing and improving social communication skills and acquire basic knowledge of psychological and sociological context of human behavior and actions in various situations arising from normal business and personal interactions. The main evaluation methods are active participation, writing an essay with the appropriate parameters and passing the test.