D 2012

Uplatnitelnost absolventů dopravních oborů na trhu práce

BARTUŠKA, Ladislav

Základní údaje

Originální název

Uplatnitelnost absolventů dopravních oborů na trhu práce

Název anglicky

Employment of graduets from transport sector in labor market

Vydání

České Budějovice, Sborník ze semináře na téma „Metodika výuky a hodnocení studentů v terciárním vzdělávání“ (6.6.2012) a „Požadavky praxe“ (5.6.2012) : sborník příspěvků, od s. nestránkováno, 9 s. 2012

Nakladatel

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-7468-053-3

Klíčová slova česky

Doprava; ogistika; studijní obory; zaměstnanos; Národní soustava povolání

Klíčová slova anglicky

Transport; Logistics; Degree Courses; Employment; National System of Occupations

Štítky

Návaznosti

CZ.1.07/2.2.00/28.0115, záměr.
Změněno: 9. 12. 2013 17:42, Ing. Ladislav Bartuška, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek se zaměřuje na provázanost dopravních studijních oborů v terciárním vzdělávání a budoucí uplatnění absolventů na trhu práce. Ze stran podnikatelských subjektů v oblasti dopravy a přepravy je právem požadováno, aby absolventi dokázali uplatnit své získané znalosti a dovednosti v praxi a dokonce v širších multidisciplinárních souvislostech. Úzká specializace zaměstnance s vysokoškolským vzděláním založená na odborných znalostech v současné době málokdy postačuje vzhledem k jeho míře konkurenceschopnosti na trhu práce.

Anglicky

This paper focuses on the interconnection of transport fields of study in tertiary education and future employment of graduates in the labor market. Most of business entities in the field of transport and transportation require for graduates to be able to apply their acquired knowledge and skills in practice and even in the wider multidisciplinary context. The narrow specialization of employees with higher education based on expertise is currently rarely sufficient.