HRUŠKOVÁ, Lenka, Ludmila OPEKAROVÁ a Miroslav SOMR. (Im)Perfect Image of God’s Perfection. Littera Scripta. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, roč. 5, č. 2, s. 53-62. ISSN 1802-503X. 2012.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název (Im)Perfect Image of God’s Perfection
Název česky (Ne)dokonalý obraz boží dokonalosti
Autoři HRUŠKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí), Ludmila OPEKAROVÁ (203 Česká republika, domácí) a Miroslav SOMR (203 Česká republika, domácí).
Vydání Littera Scripta, České Budějovice, Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2012, 1802-503X.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60300 6.3 Philosophy, Ethics and Religion
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/75081431:_____/12:00000285
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky Panorthosia; mezilidská solidarita; pseudotolerance; labyrinty světa; bliss point; Arx Fortunae
Klíčová slova anglicky Panorthosia; interpersonal solidarity; pseudotolerance; labyrinths of the world; bliss point; Arx Fortunae
Štítky RIV12
Změnil Změnila: Věra Kostková, učo 6173. Změněno: 16. 4. 2013 13:53.
Anotace
Comenius’s refections on economic issues are found primarily in his writings Panorthosia, Letters to Heaven, and The Labyrinth of the World and the Paradise of the Heart. They are imbued with an ethical approach in the relationship between the rich and the poor, an effort of mutual understanding and exemplary, zealous competition. Although Comenius admits social differences, the social structure is unchangeable, given by the Creation of the World, which is the work of God and therefore perfect. In Comenius’s conception, it is the (im)perfect image of God’s perfection.
Anotace česky
Komenského zamyšlení nad ekonomickými tématy nacházíme především v jeho spisech Panorthosia, Listové do nebe, Labyrint světa a ráj srdce. Jsou prodchnuty etickým přístupem ve vztahu mezi bohatými a chudými, snahou o vzájemné pochopení a soutěžením příkladným, horlivým. Komenský sice přiznává sociální rozdíly, nicméně sociální struktura je neměnná, daná stvořením světa, který je dílem Božím, a proto dokonalým. To je v Komenského pojetí onen(ne)dokonalý obraz boží dokonalosti.
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 01:27