TUČEK, Jiří. Innovacija i jeje osnovnyje struktury (Innovation and basic structure). In Katedrový sborník 1/2012 – Odborný seminář katedry ekonomiky a managementu. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích. p. 54-59. ISBN 978-80-7468-049-6. 2012.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Innovacija i jeje osnovnyje struktury
Name in Czech Inovace a základní struktura
Name (in English) Innovation and basic structure
Authors TUČEK, Jiří.
Edition České Budějovice, Katedrový sborník 1/2012 – Odborný seminář katedry ekonomiky a managementu, p. 54-59, 6 pp. 2012.
Publisher Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Other information
Original language Russian
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-80-7468-049-6
Keywords (in Czech) inovace; výroba design; technologický a vědecký pokrok
Keywords in English innovation; production design; technological and scientific progress
Tags FRI_1, FRI_2, KEM6
Changed by Changed by: Věra Kostková, učo 6173. Changed: 17/1/2013 11:10.
Abstract
Chorošo izvestno, čto innovacii javljajutsja ključom k sochraneniju konkurentosposobnosti. Innovacija predstavljajet soboj složnyj process i možet byt’ uspešnym tol’ko v slučaje, jesli oni pravil’no podključeny i vypolnil vse jeje aspekty, anučno-techničeskij progress, issledovanija i razrabotki, projektirovanija, proizvodstva, marketinga upravlenija technologičeskim processom. Takim obrazom, v etoj stat’je ja popytalcja opisat’ innovacij, ich raspredelenija i strukturovanija.
Abstract (in Czech)
Je dobře známo, že inovace je klíčem k udržení konkurenceschopnosti. Inovace je složitý proces a může být úspěšný pouze tehdy, pokud jsou správně nastaveny a splněny všechny požadované aspekty, vědecký a technologický pokrok, výzkum a vývoj, projektování, výroba, marketing. Proto jsem se v této práci snažil popsat a vysvětlit inovace, jejich distribuci a strukturování.
Abstract (in English)
It is well known that innovation is the key to maintaining competitiveness. Innovation is a complex process and can only be successful if they are properly connected and fulfilled all its aspects, scientific and technological progress, research and development, design, production, process control marketing. Therefore, in this paper I have tried to describe and explain the innovations, their distribution and structuring.
PrintDisplayed: 29/3/2024 14:03