D
2012
General Use of the Subjunctive Mood and Its Explanation to Czech Students of Spanish Language
JÍLKOVÁ, Ivana
Basic information
Original name
General Use of the Subjunctive Mood and Its Explanation to Czech Students of Spanish Language
Name in Czech
Logické vysvětlení problematiky použití konjunktivu českým studentům španělského jazyka
Edition
1. vyd. České Budějovice, Sborník příspěvků 1. Jazykové a pedagogické e- konference s mezinárodní účastí na VŠTE, p. 20-26, 7 pp. 2012
Publisher
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
konjunktiv; indikativ; časování; logické užití
Keywords in English
subjunctive; indicative; conjugation; logical use
V originále
The objective of the textis a proposal, how to explain the use of subjunctive and indicative moods in Spanish language in the simplest way. The basic idea of the following lines is the statement that the use of subjunctive mood is logical and it is appropriate try to get students to "think" in the subjunctive. In the end of the text there are presented some useful websites with entertaining exercises to practice subjuntive forms and differences beween indicative / subjunctive use.
In Czech
Cíl textu je návrh, jak co nejjednodušší cestou vysvětlit českým studentům užití konjunktivu a indikativu ve španělštině. Základní myšlenkou následujících řádků je to, že užití konjunktivu je logické a snaží se přimět studenta „přemýšlet“ v konjunktivu. V závěru textu je předloženo několik užitečných internetových adres, kde je možné zábavnou formou procvičovat jak jednotlivé tvary konjunktivu, tak jeho šikoké užití.
Displayed: 5/11/2024 02:52