J 2012

Improving the Quality of Foreign Language Teaching Using Modern Communication and Information Technologies at Secondary Schools

HRUŠKOVÁ, Lenka a Gabriela MARKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Improving the Quality of Foreign Language Teaching Using Modern Communication and Information Technologies at Secondary Schools

Název česky

Zvýšení kvality výuky cizích jazyků s využitím moderních komunikačních informačních technologií na střední škole

Autoři

HRUŠKOVÁ, Lenka a Gabriela MARKOVÁ

Vydání

Journal of International Scientific Publications: Educational Alternatives, Burgas, Info Invest, 2012, 1313-2571

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Bulharsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

e-learning; střední škola; výuka; výukové metody; výukové nástroje; efektivita; inovace; multimediální systémy; moderní komunikační a informační technologie; interaktivní výuka; jazyková výuka

Klíčová slova anglicky

e-learning; secondary school; teaching; teaching methods; learning tools; efficiency; innovation; multimedia systems; advanced communications and information technologies; interactive learning; language teaching
Změněno: 15. 4. 2013 11:27, Věra Kostková

Anotace

V originále

This project (implementation 01.03.2011-30.06.2012) is based on one of complex of teaching methods: computer-aided teaching. Modern teaching techniques, especially techniques using computers, enable students to take advantage of a richer sensory space for receiving and processing information. In the process of pedagogical interaction and communication, technology is becoming to a greater extent a mediator between a teacher and a student. E-learning and multimedia tools, which were the main aim of the project, enable more effective and attractive way of teaching at any educational level. Teaching, creativity, and individuality of teachers should lead to the fact that every teacher will be able to adapt the curriculum according to his needs and use it in his own way. Interactive curriculum holds, in the frames of e-learning , a role of a guidepost which will enable the students to enter into individual e-learning activities planned during the school year. The main objective was to create supportive study materials for German, English and Russian languages for secondary school students of both economic and technical specialization (construction enginnering and mechanical engineering). General language modules and mainly specialized language modules covering the mentioned fields have been created, all of them in three languages . The project’s outcome is 12 electronic publications.

Česky

Tento projekt (realizace 01.03.2011-30.06.2012) je založen na jedné z komplexních výukových metod - výuce podporované počítačem. Moderní didaktická technika a zvláště počítače vytváří pro žáky bohatší senzorický prostor pro přijímání a zpracování informací. V procesu pedagogické interakce a komunikace se technika stává stále více prostředníkem mezi učitelem a žákem. E-learningové a multimediální nástroje, které byly hlavní náplní projektu, umožňují zefektivnit a zatraktivnit výuku na jakémkoliv vzdělávacím stupni. Potřeby výuky, kreativita a individualita vyučujících by měly vést k tomu, že každý učitel si bude moci osnovu přizpůsobit k obrazu svému a využívat ji způsobem sobě vlastním. Interaktivní osnově je v rámci e-learningu přisouzena role rozcestníku, ze kterého budou moci žáci vstupovat do jednotlivých e-learningových aktivit načasovaných během školního roku. Hlavním cílem bylo vytvoření podpůrného studijního materiálu pro studium německého, anglického a ruského jazyka pro žáky středních škol jak ekonomického, tak technického směru (stavebnictví a strojírenství). Byly vytvořeny obecné, ale hlavně i odborné moduly ve třech jazycích dle stanovených témat. Výstupem bylo 12 elektronických publikací.