2012
Věrnost zákazníka jako nástroj zvyšování konkurenceschopnosti v retailových firmách
KUČERA, LukášZákladní údaje
Originální název
Věrnost zákazníka jako nástroj zvyšování konkurenceschopnosti v retailových firmách
Název anglicky
Customer loyalty as a tool of competitiveness increase in retail chains
Autoři
KUČERA, Lukáš
Vydání
Jihlava, Konkurence. sborník z konference, od s. 58-67, 10 s. 2012
Nakladatel
Vysoká škola polytechnická Jihlava
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN
978-80-87035-53-5
Klíčová slova česky
retailová firma; zákazník; databáze; CRM; věrnost
Klíčová slova anglicky
retail chain; customer; database; CRM; loyalty
Změněno: 25. 11. 2013 20:15, Ing. Lukáš Kučera
V originále
Tento článek se zabývá problematikou věrnosti zákazníka a její tvorby. Je jasné, že v dnešní vysoce konkurenční době, je zejména pro firmy působící v oblasti retailu důležité určitým způsobem se odlišit od konkurence a budovat spokojeného a věrného zákazníka. Mezi aktivity, které mohou pomoci naplnit tyto cíle, patří zejména tvorba a využívání zákaznických databází, efektivní řízení vztahů se zákazníky, implementace věrnostních programů a v neposlední řadě též aktivity, které jsou spojené s obchodní jednotkou samotnou (merchandising, zákaznická centra, nákupní atmosféra atd.).
Anglicky
This article deals with the problematic of customer loyalty and its creation. It is clear that today, when there is a high competition on the market, is necessary for each retail chain to differ from the other competitors. Among activities which can help to achieve these aims are following: creation and usage of customer databases, effective customer relationship management and loyalty programs implementation and activities connected with retail chains (merchandising, customers clubs, shopping atmosphere).