VLK, Jiří. Neprodáváte? Asi je něco špatně... (Don’t sell? Something is probably wrong...). PSM – stavební zpravodaj. Praha: PSM CZ, s.r.o., roč. 11, 2+3, p. 44-45. ISSN 1802-6907. 2011.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Neprodáváte? Asi je něco špatně...
Name (in English) Don’t sell? Something is probably wrong...
Authors VLK, Jiří.
Edition PSM – stavební zpravodaj, Praha, PSM CZ, s.r.o. 2011, 1802-6907.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech) marketingová koncepce řízení; proces prodeje; zakázka; zákazník; řízení prodeje; CRM; psychologie; test osobnosti; test barevně sémantického diferenciálu TBSD; silné a slabé stránky; pracovní týmy; školení v prodeji; trénink v prodeji
Keywords in English marketing management koncept; the sales process; contracts; the customer; sales management; CRM; psychology; tests of personality; a test of colour semantic differencial TBSD; strenghts and weaknesses; work teams; sales training; training in sales
Tags KEM7
Changed by Changed by: Věra Kostková, učo 6173. Changed: 4/1/2012 13:08.
Abstract
současná odbytová krize ve stavebnictví je tvrdou prověrkou kvality práce nejen marketingových a prodejních útvarů, ale celého vedení firem. Kromě objektivní příčiny poklesu prodeje, totiž celkové recese ve stavebnictví, existuje i řada ryze subjektivních příčin, které odlišují úspěšnější firmy od těch méně úspěšných. Proto je čas přestat o řízení prodeje mluvit a začít prodej řídit. Článek rekapituluje nejčastějčí chyby managementu při řízení obchodní činnosti a v práci obchodních týmů ve vazbě na správný výběr pracovníků a způsob jejich vzdělávání s využitím psychologie, zejména testu osobnosti TBSD.
Abstract (in English)
The current sales crisis in the construction industry is a hard test of the quality of work not only of marketing and sales departmens, but the whole company management. Aside from the objective reasons for the decrease in sales like overall recession in the construction industry, there is also a number of purely subjective factors that distinguish successful firms from those less successful. So it’s time to stop only speaking about the sales management and to start really managing the sale. The article summarizes the most common errors of management in business management and sales teams work in relation to the proper selection and method of training using psychology, especially personality test TBSD.
PrintDisplayed: 29/3/2024 08:03