D 2011

Privátní značka - nástroj konkurenčního soupeření maloobchodu

MULAČOVÁ, Věra a Petr MULAČ

Základní údaje

Originální název

Privátní značka - nástroj konkurenčního soupeření maloobchodu

Název anglicky

Private labels - means of competitor's contest in retail

Autoři

MULAČOVÁ, Věra a Petr MULAČ

Vydání

1. vyd. Jihlava, KONKURENCE 2011, od s. 153-162, 10 s. 2011

Nakladatel

Vysoká škola polytechnická Jihlava

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-87035-36-8

Klíčová slova česky

Privátní značka; maloobchod; spotřebitel

Klíčová slova anglicky

Private labels; retail; consumer

Štítky

Změněno: 15. 9. 2011 10:00, Věra Kostková

Anotace

V originále

Privátní neboli maloobchodní značky jsou v současné době významným faktorem konkurenceschopnosti obchodu. Jedná se o značky výrobků, které jsou produkovány a nabízeny maloobchodem pod jeho vlastním jménem či značkou. Sortiment maloobchodních značek je velice obsáhlý a zahrnuje produkty denní spotřeby od potravin přes kosmetiku aţ po běţné léky. Dříve byly poziciovány především jako nízkonákladová alternativa značek národních či mezinárodních, v současné době jim však konkurují jako “standardní nebo prémiové” privátní značky. Cílem příspěvku je analyzovat a diskutovat vztah českých spotřebitelů k těmto privátním značkám.

Anglicky

Private label brands are typically those manufactured or provided by one company for offer under retail company's brand. Private label goods and services are available in a wide range of industries from food to cosmetics to health care. They used to be often positioned as lower cost alternatives to national or international brands, although recently many private label brands have been positioned as "standard or premium" brands to compete with existing "name" brands. The main goal of the contribution is to analyse and discuss Czech consumers' apprehension of private labels.