D 2008

Zvyšování kvality v oblasti veřejného stravování, jako specifické formě distribuce potravin

VOCHOZKA, Marek

Základní údaje

Originální název

Zvyšování kvality v oblasti veřejného stravování, jako specifické formě distribuce potravin

Název česky

Zvyšování kvality v oblasti veřejného stravování, jako specifické formě distribuce potravin

Název anglicky

The Quality Improvement in the Sphere of Public Catering Being the Specific Form of the Distribution of Groceries

Autoři

VOCHOZKA, Marek (203 Česká republika, garant)

Vydání

České Budějovice, Sto let cesty k zákazníkům, 6 s. 2008

Nakladatel

Jednota, spotřební družstvo

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/75081431:_____/08:00000068

ISBN

978-80-86266-21-3

Klíčová slova anglicky

Public catering; quality; association
Změněno: 24. 9. 2010 15:53, Milada Komendová

Anotace

V originále

V době před rokem 1989 byly podniky společného stravování řízeny centrálně a jejich činnost byla upravena jednak obecně platnými právními předpisy a jednak oborovými normami. Po Sametové revoluci došlo k privatizaci podniků jako byly například Hotely a restaurace. Jednotlivé provozovny převzali noví majitelé, ve většině případů živnostníci či společnosti s ručením omezeným. Následně byly zrušeny oborové normy a tím vlastně i významný prvek regulující kvalitu podniků společného stravování. Nicméně v průběhu posledních dvaceti let se zvýšila konkurece v oboru a jednotliví podnikatelé zjistili, že mohou uspět na trhu pouze, pokud budou nabízet to, co žádá zákazník. Proto do určité míry iniciovali a realizovali provozovatelé podniků společného stravování kvalitativní rozvoj svého oboru. Avšak nastala doba, kdy již zákazníkem požadovanou kvalitu nejsou sami schopni zabezpečit. Začínají tak vznikat sdružení typu Jižní Čechy pohostinné, která mají danný problém vyřešit. Jejich snaha je však dosud víceméně ne

Anglicky

Enterprises of public catering were before the year 1989 managed centrally and their activities were regulated by general legal enactments and branch standard. After Velvet revolution companies like Hotels and restaurants were privatized. Single workplaces of public catering were taken over by new owners, small traders and limited companies. Subsequently branch standards were abandoned and so as well as significant instrument regulating quality of public catering enterprises. Nevertheless in the course of the last twenty years competition has increased and single enterprisers found out that they can be successful in the market if only they offer what customer requests. That is why the enterprisers initiated quality development in their branch. However the time when they are not able to react the requests of customers came. So they founf associations like Jižní Čechy pohostinné that should solve up the problem. Their endeavor is unsuccessful because the association did not bind their activities with ot