SKOŘEPA, Ladislav and Marek VOCHOZKA. Several notes about food e-commerce in the Czech Republic. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis. LVI, No 6, 14 pp. ISSN 1211-8516. 2008.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Several notes about food e-commerce in the Czech Republic
Name in Czech Několik poznámek o elektronickém obchodu s potravinami
Name (in English) Several notes about food e-commerce in the Czech Republic
Authors SKOŘEPA, Ladislav (203 Czech Republic, guarantor) and Marek VOCHOZKA (203 Czech Republic).
Edition Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis, 2008, 1211-8516.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/75081431:_____/08:00000102
Keywords (in Czech) zákazník; spotřebite; elektronický obchod; internet; technologie
Keywords in English customer; consumer; ; e-shop; food; internet; technologies
Tags KEM7, SCOPUS
Changed by Changed by: Milada Komendová, učo 6169. Changed: 24/9/2010 14:12.
Abstract
Příspěvek se zabývá specifickou formou prodeje potravin. Řeší několik atributů spojených jednak s prodejem potravin a jednak s elektronickým obchodováním. Nejdříve popisuje zkušenosti získané zahraničními společnostmi, jako například Tesco nebo Ahold - lídry v obchodu s potravinami. Dále jsou představeny strategie a úspěchy na poli elektronického obchodování. Následující část práce je věnována nejlepším českým e-shopům. Vltava.cz a obchody z její skupiny byy hodnoceny. Jsou představeny některé výzkumy - přístupy na internet, znalost e-commerce atd. V závěru první části jsou zmíněny zahraniční e-shopy oslovující české zákazníky. V další části jsou shrnuty výhody elektronického obchodování - úspora času, otvírací doby, možnost porovnávat ceny atd. Aplikační část je věnována budoucímu elektronickému obchodu Jednoty. Ve chvíli, kdy e-shop zřizuje existující obchodní řetězec, je samotné zřízení poněkud jednodušší. Je zkoumán zákazník českých e-shopů, zejména ve vztahu k jeho preferencím. Následující č
Abstract (in English)
The contribution concentrates on a special form of food sale. It solves several attributes of connection of food sale and electronic commerce. Firstly it describes experiences got by foreign companies like Tesco or Ahold -- leaders of food commerce. Strategies and achievements in the field of electronic commerce of theirs were introduced. Following part of the work is devoted to leading Czech e-shops. Vltava e-shop and e-shops of its group (Cybex.cz and others) were assessed. Several market researches were introduced (about number of internet accesses in the Czech Republic, about time dedicated to PC and internet, knowing e-commerce or its use in practice). In the last part of the first section are mentioned foreign e-shop targeting Czech e-commerce market. In the third part are advantages of e-shopping summarized. Time saving, opening time, goods comparisons are briefly mentioned. The application part was aimed to Jednota's future e-shop. That means that existing retail chain was chosen. So t
PrintDisplayed: 28/3/2024 21:02