VŠTE:RLZ_MAD Manažerské dovednosti pro říze - Informace o předmětu
RLZ_MAD Manažerské dovednosti pro řízení lidských zdrojů
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2024
- Rozsah
- 2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Iveta Kmecová, PhD. (cvičící)
- Garance
- Ing. Iveta Kmecová, PhD.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- RLZ_MAD/P01: Po 11:25–12:55 B2, I. Kmecová
RLZ_MAD/S01: Út 14:50–16:20 N006, I. Kmecová
RLZ_MAD/Z4: Ne 7. 4. 8:00–9:30 B3, 9:40–11:10 B3, 11:25–12:55 B3, 13:05–14:35 B3, So 4. 5. 8:00–9:30 B3, 9:40–11:10 B3, 11:25–12:55 B3, 13:05–14:35 B3, I. Kmecová - Předpoklady
- Nejsou požadovány.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Řízení lidských zdrojů (program VŠTE, RLZ) (2)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je zprostředkovat studujícím oboru širší spektrum znalostí a praktických dovedností, které od nich budou jakožto plně kvalifikovaných HR specialistů požadovány v praxi.
- Výstupy z učení
- Absolvent předmětu umí:
typologizovat manažery
orientovat se na cíle a umět je stanovovat
efektivně hospodařit s vlastním časem
vybrat vhodného uchazeče z výběrového pohovoru
hodnotit a konstruktivně kritizovat pracovníky
řešit konflikty v týmu
jednat s lidmi a vést disciplinární pohovor
asertivně vystupovat
delegovat pravomoci a odpovědnosti
vést porady
koučovat pracovní schůzky
prezentovat vlastní návrhy
aplikovat manažerské dovednosti v řízení lidských zdrojů v rámci pracovních porad - Osnova
- Přednášky
- 1. Typologie osobnosti pro manažery – vstup manažera do podnikové praxe
- 2. Orientace na cíle – stanovení priorit
- 3. Time management - organizace práce, přetížení prací, prokrastinace
- 4. Leadership - dobře připravený lídr - cíl a program týmových porad, vedení porad, umění jednat s lidmi
- 5. Koučování
- 6. Delegování jako způsob manažerského myšlení
- 7. Asertivita pro manažery
- 8. Výběrový pohovor – cíl, třídění uchazečů, příprava prostředí, pracovní pohovor, typy pohovorů, doba rozhodování
- 9. Hodnocení pracovníků-cíl, příprava člena a vedoucího týmu, co říci a jak to říci, konstruktivní kritika
- 10. Základní manažerské dovednosti pro řízení lidských zdrojů
- 11. Obtížně zvládnutelní lidé- cíl, základní postupy, typy chování, obtížní šéfové, konflikty v týmu
- 12. Disciplinární řízení -cíl, umění jednat, disciplinární pohovor versus konzultace
- 13. Prezentace a tvorba návrhů
- Semináře
- 1. Typologie osobnosti pro manažery
- 2. Orientace na cíle
- 3.Time management
- 4.Leadership
- 5. Koučování
- 6. Delegování
- 7. Asertivita pro manažery
- 8. Výběrový pohovor
- 9. Hodnocení pracovníků
- 10. Základní manažerské dovednosti pro řízení lidských zdrojů
- 11. Obtížně zvládnutelní lidé
- 12. Disciplinární řízení
- 13. Prezentace a tvorba návrhů
- Literatura
- LOJDA, J., Manažerské dovednosti. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3902-1. povinná literatura
- BRODSKÝ, J., 2014. Time management. Vydal: Ústav práva a právní vědy. ISBN 978-80-905247-9-8. doporučená literatura
- TEMLAR, R. a J. ROS, 2006. Velká kniha manažerských dovedností. Praha: Grada. ISBN 80-247-1279-2. povinná literatura
- MIKULÁŠTÍK, M., 2015. Manažerská psychologie. 3. přepr. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-42221-2. doporučená literatura
- ARMSTRONG, M a S. TAYLOR, 2015. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-05258-7. doporučená literatura
- JAROŠOVÁ, E., K. PAVLICA, R. B. KAISER, 2015. Vyvážený leadership. Dynamika manažerských dovedností. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7261-289-5. doporučená literatura
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář
tutoriál - Komplexní výukové metody
- skupinová výuka - kooperace
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Dílčí úkoly 24 24 Příprava na přednášky 10 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 26 53 Příprava na závěrečný test 18 37 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 16 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
dílčí úkoly 30 % - Podmínky testu
- Průběžné hodnocení:
dílčí úkoly – 30 bodů (tj. 30 %)
Závěrečné hodnocení:
závěrečný test – 70 bodů (tj. 70 %)
Pro úspěšné splnění předmětu je nutné v~součtu dosáhnout z~průběžného a závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V~průběžném hodnocení lze získat 30 bodů, tj. 30 %. V~závěrečném hodnocení lze celkem získat 70 bodů, tj. 70 %. Celková klasifikace předmětu, tj. body za závěrečné hodnocení (70 – 0) + body z~průběžného hodnocení (30 – 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 – 0.
Student prezenční formy studia je povinen na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast. Pokud účast nebude splněná, bude student automaticky klasifikován „-“.
- Informace učitele
Doplňkový studijní materiál: Multimediální on-line kurz z oblasti podnikatelských kompetencí - http://www.enterprisingbehavior.eu/
Dílčí úkoly budou studenty prezenční i kombinované formy, vkládat do vytvořené odevzdávárny v informačním systému, dle pokynů vyučujícího.
Studenti s individuálním studijním plánem budou hodnoceni pouze prostřednictvím 100 bodového závěrečného testu ve zkouškovém období V případě jakýchkoliv dotazů se mohou obrátit na garantku předmětu prostřednictvím emailu kmecova@mail.vstecb.cz
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2024/RLZ_MAD