VŠTE:N_SAM Systém. analýza a modelování - Informace o předmětu
N_SAM Systémová analýza a modelování
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2024
- Rozsah
- 2/4/0. 7 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Martin Telecký, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. RNDr. Zdeněk Dušek, Ph.D.
Katedra informatiky a přírodních věd – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra informatiky a přírodních věd – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_SAM/K4: So 4. 5. 8:00–9:30 D415, 9:40–11:10 D415, 11:25–12:55 D415, 13:05–14:35 D415, 14:50–16:20 D415, 16:30–18:00 D415, So 18. 5. 8:00–9:30 D515, 9:40–11:10 D515, 11:25–12:55 D515, 13:05–14:35 D515, 14:50–16:20 D515, 16:30–18:00 D515, M. Telecký
N_SAM/P01: Po 9:40–11:10 D515, M. Telecký
N_SAM/S01: Po 16:30–18:00 D515, Po 18:10–19:40 D515, M. Telecký - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou pokročilejších optimalizačních metod, teorie her a modely hromadné obsluhy a metodách, které jsou uplatnitelné v logistice. Absolvent předmětu prokazuje pokročilé znalosti z těchto oblastí. Umí vyřešit praktické úlohy a logistické problémy související s uvedenými metodami.
- Výstupy z učení
- Absolvent předmětu prokazuje pokročilé znalosti z těchto oblastí. Umí vyřešit praktické úlohy a logistické problémy související s uvedenými metodami.
- Osnova
- 1. Teorie her (základní pojmy, čisté strategie)
- 2. Jednomaticové hry (smíšené strategie, grafická metoda)
- 3. Jednomaticové hry (smíšené strategie, simplexová metoda)
- 4. Dvoumaticové hry, systém s nepřenosnou výhrou
- 5. Dvoumaticové hry, systém s přenosnou výhrou
- 6. Model oligopolu
- 7. Teorie hromadné obsluhy (modely hromadné obsluhy)
- 8. Teorie hromadné obsluhy (optimalizace v modelech hromadné obsluhy)
- 9. Teorie zásob
- 10. Strukturální analýza (princip a model s.a.)
- 11. Strukturální analýza (distribuční a hodnotové rovnice)
- 12. DEA (CCR, BCC)
- 13. DEA (hodnocení efektivnosti)
- Literatura
- povinná literatura
- JABLONSKÝ, Josef. Operační výzkum : kvantitativní modely pro ekonomické rozhodování. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2002, 323 s. ISBN 80-86419-23-1. info
- JABLONSKÝ, Josef. Operační výzkum. Vyd. 3. V Praze: Vysoká škola ekonomická, Fakulta informatiky a statistiky, 2001, 305 s. ISBN 80-245-0162-7. info
- doporučená literatura
- GOLINSKA, Paulina. Logistics Operations, Supply Chain Management and Sustainability. Springer, 2014. ISBN 978-3-319-07286-9.
- GHIANI, Gianpaolo, LAPORTE, Gilbert a MUSMANNO, Roberto. Introduction to Logistics Systems Management. Second Edition. Wiley: A John Wiley a Sons, Ltd., Publication, 2013. ISBN 978-1-119-94338-9.
- SIMCHI-LEVI, David, CHEN, Xin and BRAMEL, Julien. The Logic of Logistics: Theory, Algorithms and Applications. Third Edition. Springer, 2013. ISBN 978-1-4614-9148-4.
- ČEJKA, Jiří. Operační výzkum : studijní opora pro denní i kombinované studium : bakalářské studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2013, 101 s. info
- GILBERTOVÁ, Sylva a Oldřich MATOUŠEK. Ergonomie-Optimalizace lidské činnosti. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0226-6. info
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na průběžný test 26 26 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 26 26 Příprava na závěrečný test 52 52 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 78 Celkem: 182 182 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - průběžný 30 %
test - závěrečný 70 % - Podmínky testu
- test - průběžný (30 b) test - závěrečný (70 b) Závěrečný písemný test (max 70 bodů). Za průběžné aktivity na semináři je možno získat až 30 bodů. Studenti CŽV získají 0-30 bodů do průběžného hodnocení na základě výsledků průběžných testů. Termíny těchto testů budou upřesněny na začátku semestru na prvním tutoriálu. Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0. Vyučující má právo v~případě nejasných a sporných výpočtů v~testu požadovat po studentovi vysvětlení v~rámci doplňující ústní zkoušky.
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2024/N_SAM