VŠTE:N_EXM Experimentální metody - Informace o předmětu
N_EXM Experimentální metody
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2022
- Rozsah
- 2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Tomáš Náhlík, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Ing. Lukáš Polanecký
Centrum celoživotního vzdělávání – Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání – Prorektor pro studium – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra informatiky a přírodních věd – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Předpoklady
- OBOR(CAP)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 70 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/70, pouze zareg.: 0/70 - Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je seznámit posluchače s metodami měření a přístupy při experimentálním řešení problémů se zaměřením na dopravní a logistické systémy. Absolvent předmětu umí vyjmenovat a charakterizovat základní experimentální metody, umí posoudit složitost experimentálních prací a navrhnout technické možnosti při jejich řešení.
- Výstupy z učení
- · Student získá praktické i teoretické znalosti o tom, jak navrhnout a vypracovat experimenty z rozličných oblastí spolu s protokolem · Získá zkušenosti s různými simulacemi (NetLogo, numerické simulace pomocí MS Excel) · Student získá praktické znalosti o uplatnění statistických veličin · Dopravně-logistická část přináší studentům znalosti o tom, jak jsou programovány a řešeny křižovatky, jak je simulována doprava
- Osnova
- 1. Základy teorie experimentu, proces řešení problému, technický experiment jako zdroj poznatků. 2. Základy teorie pravděpodobnosti 3. Statistické metody a jejich uplatnění v experimentech 4. Teorie měření 5. Chyby měření, propagace chyb a digitální aritmetika 6. Protokol měření 7. Návrh experimentu - DoE 8. Počítačové simulace 9. Metoda Konečných Prvků, Metoda Monte Carlo 10.Testování hypotéz 11.Teorie hromadné obsluhy (teorie front) 12.Optimalizace průjezdu křižovatkou 13.Modelování dopravy
- Literatura
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář
exkurze - odborná
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kompetice
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na přednášky 26 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 16 40 Příprava na závěrečný test 26 68 Tvorba seminární práce 10 10 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 12 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- zkouška - písemná
test - průběžný
test - závěrečný 60 %
prezentace
referát
seminární práce 40 %
projekt - semestrální
konzultace - Podmínky testu
- Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2022/N_EXM