NCJ_2a Německý jazyk II

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2024
Rozsah
0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Monika Lavičková (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník)
Garance
Mgr. Elena Tomášková
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
NCJ_2a/E4: Ne 10. 3. 13:05–14:35 D516, 14:50–16:20 D516, Ne 7. 4. 9:40–11:10 D516, 11:25–12:55 D516, 13:05–14:35 D516, So 18. 5. 9:40–11:10 D516, 11:25–12:55 D516, 13:05–14:35 D516, M. Lavičková
NCJ_2a/S01: St 16:30–18:00 N011, Čt 16:30–18:00 N107, M. Lavičková
Předpoklady
Absolvování kurzu NCJ_1a, úroveň A2 dle SERR.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je rozšíření znalostí studenta na úroveň odpovídající stupni B1- dle Společného referenčního rámce pro jazyky a další postupný rozvoj komunikačních dovedností. Důraz je přitom kladen zejména na rozvoj dialogických kompetencí a komunikačních dovedností spojených se schopností konverzovat na všeobecné téma.
Výstupy z učení
Po úspěšném absolvování předmětu student:
1. rozumí hlavním myšlenkám vysloveným spisovným jazykem o běžných tématech
2. rozumí jednoduchým textům, které obsahují slovní zásobu často užívanou v každodenním životě nebo které se vztahují k práci
3. zapojí se do rozhovoru o tématech, která jsou mu známá, nebo která se týkají každodenního života
4. vypráví krátký příběh nebo přiblíží obsah knihy nebo filmu a vylíčí své reakce
5. napíše jednoduché souvislé texty na témata, která dobře zná nebo která ho osobně zajímají
Osnova
  • Semináře
  • 1. Volný čas.
  • 2. Řadové číslovky. Další druhy číslovek.
  • 3. Časové údaje.
  • 4. Zdraví.
  • 5. Perfektum slabých sloves.
  • 6. Významy slovesa werden. Porušování větného rámce.
  • 7. Perfektum pomocných sloves sein, haben a werden.
  • 8. Móda.
  • 9. Stupňování příslovcí. Příslovce (dort)hin a (hier)her.
  • 10. Stupňování přídavných jmen.
  • 11. Oblékání.
  • 12. Skloňování stupňovaných přídavných jmen.
  • 13. Nakupování.
  • 14. Životopis.
  • 15. Préteritum pomocných, slabých a způsobových sloves.
  • 16. Perfektum způsobových sloves.
  • 17. Studium.
  • 18. Préteritum a perfektum silných sloves.
  • 19. První skupina silných sloves ei – ie – ie.
  • 20. Výchova, vzdělávání.
  • 21. Infinitiv s zu.
  • 22. Zaměstnání.
  • 23. Druhá skupina silných sloves ie – o – o.
  • 24. Třetí skupina silných sloves a – u/ie/ – a.
  • 25. Zpodstatnělá přídavná jména.
  • 26. Ústní projev. (Lekce 9-14)
Literatura
    povinná literatura
  • HÖPPNEROVÁ, V. a L. JAUCOVÁ, 2012. Moderní učebnice němčiny. 3. vyd. Praha: NS Svoboda. ISBN 978-80-205-0615-3.
    doporučená literatura
  • CAHA, Z., 2010. Testen Sie Ihr Deutsch, testen Sie Ihr Wirtschaftsdeutsch! České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích. ISBN 978-80-87278-36-9.
  • CAHA, Z., 2013. Německý jazyk první. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích.
  • FISCHER-MITZIVIRIS, A. a S. JANKE-PAPANIKOLAOU, 2009. So geht's noch besser zum ZD: Prüfungsvorbereitung Zertifikat Deutsch B1: Testbuch. Stuttgart: Klett. ISBN 978-3-12-675572-6.
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na průběžné hodnocení55
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2650
Příprava na závěrečný test2032
Závěrečný test11
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5216
Celkem:104104
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
Hodnocení pro denní i kombi formu studia: Průběžné hodnocení v~rámci semestru (např. prezentace, písemný projev, poslech) - prezenční a kombinovaná forma studia 30 %
Podmínky testu
Prezenční a kombinovaná forma studia:

Písemný test ve zkouškovém období (70 %) a průběžné hodnocení (např. prezentace, písemný projev, poslech, ústní zkoušení) v~průběhu semestru (30 %). Celková klasifikace předmětu pro studenty prezenční a kombinované formy studia, tj. body za test (70 – 0) + body z~průběžného hodnocení (30 – 0): započteno 100 - 70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 – 0. Pro úspěšné absolvování kurzu se musí získat minimálně 70 bodů (z obou částí dohromady).

Informace učitele
Výuka se koná v prostorách vysoké školy. U prezenční formy studia je účast na seminářích povinná dle směrnice o docházce, kde je na seminářích a cvičeních povinná 70% účast. U studentů kombinované formy studia se docházka nesleduje. Studenti s individuálním studijním plánem (ISP) vykonají průběžné hodnocení v termínu, na kterém se dohodnou s vyučujícím. Studenti ale mají povinnost ihned po schválení individuálního studijního plánu (ISP) kontaktovat vyučujícího, v případě, že tak student neučiní, nebude na jeho ISP brán zřetel. V případě jakýchkoliv dotazů se mohou obrátit na garanta předmětu prostřednictvím emailu: tomaskova@mail.vstecb.cz.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2021, léto 2022, léto 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2024/NCJ_2a