Z_UPS_an/D01: Sat 16. 11. 10:25–11:10 E6, 11:25–12:55 E6, Š. Jenešová
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives supported by learning outcomes (in Czech)
Cílem předmětu je uvést studujícího do pedagogického studia, zprostředkovat mu základní znalosti pedagogické terminologie a rovněž nastínit filozoficko-historické základy tohoto oboru.
Learning outcomes (in Czech)
Po úspěšném absolvování předmětu studující
- rozumí základní terminologie pedagogiky a výchovy a jejich vztahu k jiným vědám
- získá základní přehled o pedagogice a výchově.
Syllabus (in Czech)
1. Základní otázky pedagogiky, problémy a specifika pedagogiky, struktura pedagogiky a vztah k jiným vědám. Krátký historický přehled pedagogiky.
2. Předmět moderní pedagogiky, edukační proces.
3. Pojetí výchovy a její hlavní rysy. Cíle, výchovné prostředky a podmínky edukace.
Literature
PRŮCHA, J., 2017. Moderní pedagogika. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1228-7.
PAŘÍZEK, V., 1994. Obecná pedagogika. Praha: Karolinum. ISBN 80-7066-339-1.
SKALKOVÁ, J., 2007. Obecná didaktika. Praha: Grada. ISBN 80-247-1821-9.
SKALKOVÁ, J., 2004. Pedagogika a výzvy nové doby. Brno: Paido. ISBN 80-7315-060-3.
PRŮCHA, J., 2009. Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-546-2.
PRŮCHA, J., E. WALTEROVÁ a J. MAREŠ, 2009. Pedagogický slovník. Nové, rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-647-6.
JŮVA, V., 1997. Úvod do pedagogiky. Brno: Paido. ISBN 80-85931-39-7.
MAŇÁK, J., 1995. Nárys didaktiky. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 80-210-1124-6.
Forms of Teaching
Lecture
Seminar
Teaching Methods
Frontal Teaching
Group Teaching - Cooperation
Brainstorming
Critical Thinking
Individual Work– Individual or Individualized Activity
Teaching Supported by Multimedia Technologies
Assessment Methods and Assesment Rate
Test – final 100 %
Exam conditions
V případě nesplnění povinné docházky bude nutno vypracovat „kompenzační práci“ dle pokynu vyučujícího předmětu.