RLZ_NCJ_2 Německý jazyk II

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2021
Rozsah
0/3/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Elena Tomášková (cvičící)
Mgr. Monika Lavičková (pomocník)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník)
Garance
Mgr. Elena Tomášková
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
RLZ_NCJ_2/Z1: So 9. 10. 13:05–14:35 B1, 14:50–16:20 B1, 16:30–18:00 B1, So 4. 12. 8:00–9:30 B3, 9:40–11:10 B3, 11:25–12:55 B3, E. Tomášková
RLZ_NCJ_2/S01: Po 13:05–14:35 N011, Po 14:50–15:35 N011, E. Tomášková
RLZ_NCJ_2/S02: Út 9:40–11:10 D617, Út 11:25–12:10 D617, E. Tomášková
Předpoklady
Vstupní úroveň jazykových znalostí studentů: minimálně A1 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Doporučené absolvování předmětů RLZ_NCJ_1.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je rozšířit si další kompetence nezbytné pro běžnou komunikaci ve studovaném jazyce. Absolvováním tohoto předmětu si studenti osvojí slovní zásobu k tomu, aby dokázali komunikovat ústně i písemně v běžném denním styku v rámci známých situací a běžných témat Studenti předmětu dosáhnou na konci semestru v produktivních a receptivních dovednostech výstupní úrovně A2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky v rozsahu stanovených tematických okruhů (7.– 11. lekce povinné literatury).
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu student:
rozšíří si slovní zásobu na úroveň A2
rozumí krátkým textům z daných tematických okruhů
umí vyhledat v textech konkrétní předvídatelné informace
zdokonalí si pravidla výslovnosti a přízvuku německého jazyka
je schopen komunikovat s rodilým mluvčím na základní úrovni každodenní komunikace.
Osnova
  • 1. Zdravý životní styl
  • 2. Slabé skloňování podstatných jmen
  • 3. Skloňování přídavných jmen po určitém a neurčitém členu
  • 4. Skloňování přídavných jmen bez členu (
  • 5. Zvratná slovesa
  • 6. Dovolená
  • 7. Vztažné věty. Jména měst a zemí
  • 8. Vazby sloves
  • 9. Zájmenná příslovce
  • 10. Volný čas
  • 11. Řadové číslovky
  • 12. Další druhy číslovek
  • 13. Časové údaje
  • 14. Zdraví
  • 15. Perfektum slabých sloves
  • 16. Významy slovesa werden
  • 17. Porušování větného rámce
  • 18. Perfektum pomocných sloves sein, haben a werden
  • 19. Móda
  • 20. Stupňování příslovcí
  • 21. Příslovce (dort)hin a (hier)her
  • 22. Stupňování přídavných jmen
  • 23. Oblékání
  • 24. Skloňování stupňovaných přídavných jmen
  • 25. Nakupování
  • 26. Ústní projev (7.-11.lekce)
Literatura
    povinná literatura
  • HÖPPNEROVÁ, V. a L. JAUCOVÁ, 2012. Moderní učebnice němčiny. 3. vyd. Praha: NS Svoboda. ISBN 978-80-205-0615-3.
    doporučená literatura
  • CAHA, Z. a K. ZELINKOVÁ, 2010. Lernmaterialien für Deutsch I: studijní opora pro kombinované studium. 1. Vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích. 72 s. ISBN 978-80-87278-40-6.
  • FISCHER-MITZIVIRUS, A. a S. JANKE-PAPANIKOLAU,2010. So geht´snochbesserzumZertifikatDeutschB1. Stuttgart: Ernst KlettSprachen. 183 s. ISBN 978312675571.
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2020
Příprava na závěrečný test1845
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi3912
Účast na závěrečném testu11
Celkem:7878
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
Průběžné hodnocení 30 %
Podmínky testu
Prezenční studium:

Napsat závěrečný test a absolvovat písemný/ústní test. Písemný/ústní test se koná dle harmonogramu sestaveného vyučujícím. Závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni A2- dle SERRJ. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (písemný/ústní test max. 30 bodů, závěrečný test max. 70 bodů. Max. počet bodů z~obou částí je tedy 100). Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 – 0) + body za písemný/ústní test (30 – 0): započteno 100 – 70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 – 0. Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70 %, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady.

Pro studenty kombinované formy studia:

Napsat závěrečný test na konci semestru a absolvovat písemný/ústní test. Písemný ústní test se koná dle harmonogramu sestaveného vyučujícím. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (písemný/ústní test max. 30 bodů, závěrečný test max. 70 bodů. Max. počet bodů z~obou částí je tedy 100).Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 – 0) + body za písemný/ústní test (30 – 0): započteno 100 – 70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 – 0. Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70 %, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady.

Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na seminářích a cvičeních povinná 70% účast.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2022, zima 2023, zima 2024.
  • Statistika zápisu (zima 2021, nejnovější)
  • Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2021/RLZ_NCJ_2