VŠTE:RLZ_NCJ_2 Německý jazyk II - Informace o předmětu
RLZ_NCJ_2 Německý jazyk II
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2021
- Rozsah
- 0/3/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Elena Tomášková (cvičící)
Mgr. Monika Lavičková (pomocník)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník) - Garance
- Mgr. Elena Tomášková
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- RLZ_NCJ_2/Z1: So 9. 10. 13:05–14:35 B1, 14:50–16:20 B1, 16:30–18:00 B1, So 4. 12. 8:00–9:30 B3, 9:40–11:10 B3, 11:25–12:55 B3, E. Tomášková
RLZ_NCJ_2/S01: Po 13:05–14:35 N011, Po 14:50–15:35 N011, E. Tomášková
RLZ_NCJ_2/S02: Út 9:40–11:10 D617, Út 11:25–12:10 D617, E. Tomášková - Předpoklady
- Vstupní úroveň jazykových znalostí studentů: minimálně A1 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Doporučené absolvování předmětů RLZ_NCJ_1.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Řízení lidských zdrojů (program VŠTE, RLZ) (2)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je rozšířit si další kompetence nezbytné pro běžnou komunikaci ve studovaném jazyce. Absolvováním tohoto předmětu si studenti osvojí slovní zásobu k tomu, aby dokázali komunikovat ústně i písemně v běžném denním styku v rámci známých situací a běžných témat Studenti předmětu dosáhnou na konci semestru v produktivních a receptivních dovednostech výstupní úrovně A2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky v rozsahu stanovených tematických okruhů (7.– 11. lekce povinné literatury).
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu student:
rozšíří si slovní zásobu na úroveň A2
rozumí krátkým textům z daných tematických okruhů
umí vyhledat v textech konkrétní předvídatelné informace
zdokonalí si pravidla výslovnosti a přízvuku německého jazyka
je schopen komunikovat s rodilým mluvčím na základní úrovni každodenní komunikace. - Osnova
- 1. Zdravý životní styl
- 2. Slabé skloňování podstatných jmen
- 3. Skloňování přídavných jmen po určitém a neurčitém členu
- 4. Skloňování přídavných jmen bez členu (
- 5. Zvratná slovesa
- 6. Dovolená
- 7. Vztažné věty. Jména měst a zemí
- 8. Vazby sloves
- 9. Zájmenná příslovce
- 10. Volný čas
- 11. Řadové číslovky
- 12. Další druhy číslovek
- 13. Časové údaje
- 14. Zdraví
- 15. Perfektum slabých sloves
- 16. Významy slovesa werden
- 17. Porušování větného rámce
- 18. Perfektum pomocných sloves sein, haben a werden
- 19. Móda
- 20. Stupňování příslovcí
- 21. Příslovce (dort)hin a (hier)her
- 22. Stupňování přídavných jmen
- 23. Oblékání
- 24. Skloňování stupňovaných přídavných jmen
- 25. Nakupování
- 26. Ústní projev (7.-11.lekce)
- Literatura
- povinná literatura
- HÖPPNEROVÁ, V. a L. JAUCOVÁ, 2012. Moderní učebnice němčiny. 3. vyd. Praha: NS Svoboda. ISBN 978-80-205-0615-3.
- doporučená literatura
- CAHA, Z. a K. ZELINKOVÁ, 2010. Lernmaterialien für Deutsch I: studijní opora pro kombinované studium. 1. Vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích. 72 s. ISBN 978-80-87278-40-6.
- FISCHER-MITZIVIRUS, A. a S. JANKE-PAPANIKOLAU,2010. So geht´snochbesserzumZertifikatDeutschB1. Stuttgart: Ernst KlettSprachen. 183 s. ISBN 978312675571.
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 20 20 Příprava na závěrečný test 18 45 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 39 12 Účast na závěrečném testu 1 1 Celkem: 78 78 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
Průběžné hodnocení 30 % - Podmínky testu
- Prezenční studium:
Napsat závěrečný test a absolvovat písemný/ústní test. Písemný/ústní test se koná dle harmonogramu sestaveného vyučujícím. Závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni A2- dle SERRJ. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (písemný/ústní test max. 30 bodů, závěrečný test max. 70 bodů. Max. počet bodů z~obou částí je tedy 100). Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 – 0) + body za písemný/ústní test (30 – 0): započteno 100 – 70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 – 0. Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70 %, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady.
Pro studenty kombinované formy studia:
Napsat závěrečný test na konci semestru a absolvovat písemný/ústní test. Písemný ústní test se koná dle harmonogramu sestaveného vyučujícím. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (písemný/ústní test max. 30 bodů, závěrečný test max. 70 bodů. Max. počet bodů z~obou částí je tedy 100).Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 – 0) + body za písemný/ústní test (30 – 0): započteno 100 – 70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 – 0. Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70 %, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady.
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na seminářích a cvičeních povinná 70% účast.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (zima 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2021/RLZ_NCJ_2